טכניקות ניהול: מיזוג בין החברות דיימלר קרייזלר

תקציר העבודה

תקציר מנהלים חברות רבות מגלות כי עליהן לקיים שותפיות אסטרטגיות אם ברצונן להיות יעילות ,חברות רוצות להשיג מעמד מוביל בשוק הרב לאומי בכך הן מגבירות את יכולתן ומשאביהן , המיזוג בין החברות מאפשר צבירת  כח נוסף מבלי לגדול, יכולת הגישה לשווקים חדשים להגדיל את המגוון ללקוחותיהם , וליצור יתרון תחרותי .
וזו הסיבה שבנובמבר 98 התמזגו קרייזלר חברת רכב אמריקאית  ותיקה   וחברת דיימלר בנץ ענקית הרכב הגרמנית.  לאחר שנתיים התברר כי המיזוג לא הצליח ובדיימלר החליטו לעשות תוכנית הבראה שכללה שינויים במבנה הארגוניים, פיטורי עובדים מחברת קרייזלר הן זוטרים והן בכירים, צמצום פעולות ייצור ע"י סגירת מפעלים, צמצומים בשעות עבודה, שינויים במגוון הדגמים ועוד שינויים רבים אחרים.
בעבודה הצגתי טכניקות ניהול שבעזרתם ניתן לעשות מדידה ובקרה לפני תהליך השינוי , בזמן השינויים ובקרה לאחר מעשה.
לאור הנתונים שהיו בידי אינני יודעת עם דיימרל השתמשו בטכניקות לפני ההחלטות שלהם, מה שמאוד ברור מהחומר והנתונים שהיו בידי שבעצם לא היה כאן שיתוף בין שווים כי האינטרסים של שתי החברות היו שונות קרייזלר רצתה שיתוף בין שווים ודיימלר רצתה להשתלט על קרייזלר במצב כזה לא היה סיכוי שהמיזוג יצליח.
לפני שמתחילים בתוכנית הבראה יש לעלות קודם את כל הבעיות וכשלים שהיו בקרייזלר כשחלק מהם נגרם ע"י המיזוג הכושל.  חשוב לציין כי רוב הכשלים נוצרו כתוצאה מהחלטות שגויות של הדרג הניהולי  וכי שימוש בתכניקות הנכונות יביא להבראת החברה.   הכלים שיש בידי החברה הם: MRPI , JIT, פארטו ABC , שיקלולים וציונים (מדידה) של פרמטרים השונים,TQM,ניתוח עיסוקים, ניתוח דוחות פיננסים , חישוב עלות תועלת, וחישוב אומדן עבודה מכונות וכו'.. כמו כן חשוב מאוד לבכניס מערכת ממוחשבת לבקרת תהליכים שיעזור לדרג הניהולי לקבל החלטות נכונות ,וכל זה כשהמטרה משותפת ויעדים משוטפים וכתיבת נוהלי עבודה אחידים מקובלים על כל הצדדים .
כל תהליך ההבראה שנעשה חייב להיות מבוקר כלומר חייב להיות תהליך מתמיד של השואה בין הביצוע לתכנון והכנסת שינויים במטרה להקטין פערים בלתי רצויים.
הבקרה צריכה להיות לפני כפעולה מונעת .  נקבעה כאן אסטרטגיה להבראת החברה , ננקטות פעולות חדשות  יש צורך במדידת התוצרים והשוואתם  לתקן שנקבע עושים הערכה ועל פי זה מחליטים החלטות להמשך הפעילות.
תוכן העניינים
תוכן עמוד תקציר מנהלים
3 מבוא
4
מבנה ארגוני
6 פיטורי עובדים 7
פריסת פעילות 9
שיווק
1 0 מלאי
1 1
ספקים
1 3
ניהול ייצור
1 4
איכות
1 6
מערכות מידע
1 7
שיתוף בין חברות
1 8
סיכום
1 9
ביבליוגרפיה
2 0