ניהול בינלאומי צרפת תילאנד

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בעשור האחרון ישנה מגמת עליה בנטיית העסקים לגלובליזציה. ללא תלות בגודל הפירמה. השלכות עיקריות של נטייה זו היא הגדלת התחרות. עקב כך, נוצר צורך לעצב אסטרטגיות האמורות להבטיח הישרדות ארוכת טווח של החברות. אחת האסטרטגיות היא התאגדות החברות המספקת גישה יותר רחבה וניצול משאבים משותפים.
בעבודה זו נבחן שיתוף פעולה בין חברת Sodexho אשר מייצגת סקטור צרפתי של ניהול שירות מזון וכן חלוקת כרטיסים ושוברי מזון המרחיב את טווח המוצרים שברשותה. החברה בעלת ניסיון ואיתנות פיננסית אשר פזורה זה מכבר, ב – 76 ארצות ו 26,000 מרכזים. לכן, נבחנה האפשרות של שת"פ עם חברת התעופה התאילנדית Thai airways אשר גם היא מתוקשרת ל – 60 ערים ב – 34 ארצות. המטרה הייתה לבנות אסטרטגיה חוזית ראשונית ליבוא/יצוא של שירות מזון מהחברה הצרפתית לנוסעי המטוסים ולניצבי הקרקע של החברה התאילנדית. נבחנו חסמי הכניסה של השת"פ, כמו כן נעשה ניתוח SWOT של שתי החברות. בנוסף, נבחנו התרבות והאתיקה הנקשרים מהותית אחד עם השני. אחד הממצאים שהתקבל הוא השוויון בהיבטים האתים בין שתי החברות והמדינות. ממצא נוסף שנתגלה, גידול רציף ברווחיות של החברות. אשר היווה טריגר טוב להמשך השת"פ. מטבע הדברים הוא שהחברה הצרפתית אמורה ליזום ולכן היא זו שהצטרכה להתגמש למצב התרבותי הלוקאלי של תאילנד לטווח הבינוני. אך לטווח הקצר הצרפתים צריכים ליזום שת"פ חוזה לגיוון הטעמים ולנשות את שוק דרום מזרח אסיה. Sodexho עם ניסיונה, בתרבויות שונות בעולם, נראה שפן זה לא קשה במיוחד בשבילה. הרווחיות של שתי החברות היוו מינוף על ידי שת"פ זה: האחד, כניסה של החברה הצרפתית לתאילנד וכן לדרום מזרח אסיה, יכולת להקים מרכז החוסך עליות לוגיסטיות. שאיפת החברה הצרפתית הוא להגיע למצב אסטרטגי של כיבוש דרום מזרח אסיה כפוטנציאל חיובי. לכן עליה, בטווח הארוך, לאמץ גישה פוליצנטרית.
 שנית דריסת רגל של החברה התאילנדית באיחוד האירופאי וגיוון של מוצרים אשר יכולים להתאים לנוסע המערבי. החברה התאילנדית, מקפיצה את רווחיות דביזית המטען שלה על ידי שת"פ לוגיסטי עם החברה הצרפתית לכול העולם.
תוכן עניינים
מבוא. 4
טבלה 1: השוואה בין צרפת לתאילנד – נתונים בסיסיים.. 4
ענף שרותי המזון צרפת. 5
ענף התעופה – תאילנד. 5
ניתוח PEST.. 6
טבלה 2: השואה מודל PEST בין צרפת ותאילנד. 7
ניתוח ארגונים.. 8
צרפת – Sodexho Alliance. 8
Sodexho SWOT Analyst 8
תאילנד – Thai airways. 9
Thai airways SWOT Analyst 9
טבלה 3: ניתוח שיין, רובד גלוי וסמוי 13
טבלה 4: הבדלי תרבות לפי המודל של Hofstede. 15
טבלה 5: השוואה תרבותית בין צרפת ותאילנד. 16
אתיקה. 17
קוד האתי חברת Sodexho – צרפת. 17
גישור פערים – צרפת תאילנד. 18
אסטרטגיה. 20 סיכום והמלצות. 22
ביבליוגרפיה. 23