סיכום קורס לשון חברה ותקשורת

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009

תקציר העבודה

לשון חברה ותקשורת שיעור 1
5 /8/2009
דימויים בתקשורת בין אישית 70% מהמידע שלנו על הסביבה נקלט באמצעים לא מתווכים. בעבר התייחסו בעיקר לשפת הגוף. יש ניסיונות לשלוט על המידע שאנחנו שולחים בד"כ באמצעות הופעה חיצונית ומלל. מלל זה הדרך שבה אנחנו בוחרים להציג את עצמנו. אין אפשרות לשליטה מלאה על המידע שמועבר. במסגרת הניסיונות לייצר שליטה שבני אדם מנסים להעביר ישנם ניסיונות לבניית תדמית. אני מייצג תדמית בהתאם לתבנית של התדמית שאני רוצה לשדר. ברוב המקרים אם אין מוכנות פנימית לתדמית "המהפך" יכשל. כל רצון לבטא את עצמנו אם הם לא באים בהתאם לסביבה ומרצון פנימי שלנו הם לא יעבדו. תקשורת המונים גישת המערכת            הגישה הפוסט מודרנית קונפליקט      בתוך התקשורת ההמונים רווחה ההנחה שכל מדיום מייצר את השפה שלו. ההנחה הזו התפתחה (בעיקר תוך הישענות על מקלואהן- מדיום חם וקר) שטען שהבסיס הטכנולוגי של התקשורת מגדיר את השפה שלה, את הלשון שלה. המדיום הוא המסר.
הרדיו- תקשורת אוראלית טלוויזיה- תקשורת אוראלית וויזואלית עיתון- תקשורת ויזואלית אינטרנט- תקשורת מעורבת המגבלה של כל מדיום מייצרת את האופן שבו משתמשים בו.
בשנים האחרונות אנשים כותבים, מדברים ונראים באופן דומה.
כיום אמצעי התקשורת קשורים אחד לשני ומשלימים אחד את השני ויש שימוש של שיווק כדי לקדם רעיונות בכל אמצעי התקשורת.
המחקר מבין בין התפתחות של שפה כתוב ושפה מדוברת. ההנחה היא שהמטרה של התקשורת היא לענות על צרכים בסיסיים של בני אדם. הן בהקשר של סביבות מגורים ותעסוקה והן בהקשר של יחסים.
סיכומים ללא מקורות, פונט 14