ניהול בינלאומי וגלובליזציה- רוסיה ויפן אשר מרוסיה סקטור האנרגיה חברת גזפרום ויפן את סקטור התחבורה חברת הונדה.

תקציר העבודה

1 . תקציר במסגרת הקורס ניהול בינלאומי, צריכים היינו לבחור שתי מדינות וממדינות אלה לבחור ענפים שונים ומענפים אלה לבחור חברות שישתפו פעולה ביניהם על בסיס יתרונות יחסיים של כל מדינה.
המדינות אשר נבחרו הם רוסיה ויפן אשר מרוסיה בחרתי את סקטור האנרגיה חברת גזפרום וממדינת יפן בחרתי את סקטור התחבורה חברת הונדה.
השילוב של שתי המדינות ושתי החברות הם בכך: רוסיה היא ספקית הגז הגדולה בעולם ויפן היא מיצרניות הרכב הגדולה בעולם. שיתוף הפעולה בין שתי מדינות וחברות אלו יכול לגרום להצלחה רבה בתחום האנרגיה הירוקה ושמירת הסביבה, (שמכוניות ינועו על גז ולא על דלק). מעבודה זו ניתן ללמוד כי ניתן לגשר על התרבויות השונות של הלקוחות או המתחרים, על סגנון ניהול, ניהול מו"מ, משאבי אנוש וכ"ו. חברה אשר תצליח לגשר על הפערים התרבותיים ותנסה להבין את רזי התרבות העסקית פותחת בפניה אפשרויות להצלחה.
תוכן עניינים:
מבוא
..4
הצגת המדינות -4
הצגת הסקטורים / ענפים -7
הצגת הארגונים …8
ניתוח השוואתי וביקורת -.10 ניתוח SOWT / TOWS   -14
הצגת אסטרטגיות לשיתוף פעולה –15
אסטרטגיה מומלצת לשיתוף פעולה -.16
סיכום 17
רשימת ביבליוגרפיה –18
נספחים –.19

2 . מבוא
מגמת הגלובליזציה של ארגונים יוצרת הזדמנויות לנהל ולהיות מנוהלים על ידי אנשים מתרבויות אחרות. בהשפעת מגמה זו, התפתח חקר נושאים בין- תרבותיים ומחקרים רבים עוסקים בהשפעת תרבות לאומית על מגוון תופעות ארגוניות, אספקטים ניהוליים בארגונים וכל על עמדות והתנהגויות עובדים. בעולם המודרני, עולה הדמיון בין תרבויות לאומיות, בביטויים שטחיים של תרבות כגון: דמיון בלבוש, מוצרים, תוכניות טלוויזיה וכו', אך עדיין קיים שוני משמעותי בין מדינות בערכים, אשר קובעים עבור אנשים את משמעות מנהגיהם. Hofstede יצר תיאוריה בעלת חמישה ממדים מרכזיים אשר מבחינים בין תרבויות בעולם. ממדים אלה מסווגים כ"אינדיבידואליזם", "מרחק כוח", "הימנעות מאי ודאות", "גבריות", ו"אוריינטציה ארוכת טווח לעומת קצרת טווח" / "אוריינטציית זמן עתידית". ממדים אלה מייצגים את האלמנטים הבסיסיים של המבנה המשותף במערכת התרבותית של מדינות, הם מספקים מסגרת חשובה לא רק לניתוח תרבות לאומית, אלא גם לבחינת השפעות הבדלים תרבותיים על ניהול ועל ארגונים. עבודה זו תעסוק ביפן ורוסיה בחברות הונדה וגזפרום בהתאמה. חברות אלו נבחרו עקב נסיקה של מחירי הנפט בעולם ומצאתי צורך לשיתוף פעולה בין מדינות וחברות אלה, עקב הפוטנציאל הטמון בכך שהרכבים ינועו על-ידי גז. נסקור את המגמות עבור עסקים משותפים תוך ניתוח כל מדינה בפני עצמה השונה והדומה ביניהם, ניתוח SWOT , הסקת מסקנות והמלצות לשיתוף פעולה בין המדינות.