ניהול התפעול תהליכי הארגון במערך הביקורת של בנק לאומי

תקציר העבודה

הקדמה באיסוף המידע בעבודה של תהליכי הארגון במערך הביקורת של בנק לאומי וחקירת נושאים אלו.
הכתיבה נשענת מכל הנלמד בקורס ניהול התפעול שאכן באים לביטוי מזווית ראית המנכ"ל, הדירקטוריון. מתוך ראיה מערכתית ויישום כולל.   העבודה בוצעה על קבוצת בנק לאומי ->  מערך הביקורת. כאשר נערכה בדיקה מקיפה עם גורמים אשר ברשותם מידע בנושא, כך שאיסוף המידע נעשה באופנים הבאים, מפגש עם:
כלכלנים: המשמשים ביחידה כלכלית וברשותם מידע על מערכת הבנקאית.
חשבונאיים במערך הביקורת: המבצעים את המאזנים ויכולים לנתח התפלגויות של פעילות הבנק. מתוכם במערך הביקורת.
ספרנים: האוגדים את מידע הבנקאות בישראל עם חומר פרסומי ולימודי כאשר המטרה היא לימוד מתוך חומר תיאורטי ומימושו.
נ.ב אתר מנהיגים ברשת אתר מעולה, מלא תוכן וענייני להרבה תחומים. – תודה.
תקציר מנהלים תקן ISO – מגדיר דרישות למערכת ניהול איכות. על פי תפיסת התקן הארגון מגדיר לעצמו תהליכי עבודה ומדדים עליו יעמוד בהם. במידה ולא, צריך לחקור את גורמי השורש לאי ההתאמה ולבצע פעולה מתקנת. התקן מדבר על שיפור מתמיד ותקשורת טובה עם הלקוח.
ישנם גם את המבדקים המשמשים כדי לקבוע באיזו מידה ממולאות דרישות מערכה ניהול האיכות.
ממצאי מבדק משמשים להערכת האפקטיביות של מערכת ניהול האיכות וזיהוי ההזדמנויות לשיפור.
מבדק פנימי – נערך למטרות פנימיות, על ידי הארגון עצמו או על ידי גורמים אחרים מטעמו והם יכולים לשמש בסיס להצהרה עצמית של הארגון, על התאמה.
מבדק חיצוני –  נערך על ידי מכון התקנים, מספק תעודת התאמה לדרישות התקן.
אחד מתפקידי ההנהלה בכירה הוא לקיים הערכות שיטתיות סדירות לגבי המידה שבה מערכת ניהול איכות מתאימה, הולמת, אפקטיבית ויעילה בהשוואה למדיניות האיכות ומטרות האיכות. תוכן עניינים
1
מבוא – הצגת הארגון –..4
    1.1 רקע  –..4
    1.2 מטרת העבודה 5
    1.3 הצגת / מבנה הארגון -.6
        1.3.1 תמהיל מוצרים ושרותים –7          1.3.2 תמהיל לקוחות -..8
        1.3.3 תהליכים עיקרים -9
        1.3.4 תאור מערכות איכות 9
2 מערכת בקרת איכות  –10     2.1 שלבי הקמת המערכת  .11
    2.2 בדיקות קבלה  –..11
    2.3 בדיקות בתהליך –13
    2.4 כושר תהליך 14
3 אסטרטגיה תפעולית –.14
4 שרשרת הספקה .15
    4.1 תאור שרשרת הספקה .15
    4.2 מדדי ביצועים של השרשרת –15
    4.3 עקרונות לשיפור ביצועים –…15
5
פיתוח מוצרים חדשים –16
    5.1 יוזמי פיתוח / מעלי רעיונות / גורמים מחליטים 16
    5.2 הגדרת תהליך פיתוח מוצרים חדשים –.17
    5.3 כלים שעוזרים לשפר את איכות התיכון –17
6 ביבליוגרפיה -.18
1 מבוא – הצגת הארגון.
הביקורת הפנימית עוסקת באופן עצמאי ובלתי תלוי, בבחינה והערכה של מערכות הבקרה הפנימית בלאומי על מנת לוודא:
קיומם של תהליכים נאותים לשמירה על נכסי הבנק.
שמירה על חוקים, תקנות והנחיות בנק ישראל.
שמירה על כללי אתיקה ומנהל תקין.
קיום בפועל של הנחיות והוראות הדירקטוריון, הנהלת הבנק ונהלי הבנק.
יעילות תפעולית.
המטרה:
סיוע לדירקטוריון ולהנהלת הבנק במילוי תפקידם, על מנת לקיים ניהול תקין ושמירה על טוהר המידות.
 כמו כן מערך הביקורת הפנימית, פועל מתוקף חוק הביקורת הפנימית 1992, הוראות ניהול בנקאי תקין של בנק ישראל והנחיות הדירקטוריון.
המערך אחראי על ביקורת בכל קבוצת לאומי וכפוף ליו"ר הדירקטוריון.
כמו כן פועל מערך הביקורת בתקנים מקצועיים של לשכת המבקרים הפנימיים.
הביקורת רואה את יעודה ככלי מסייע לפעילותו התקינה והיעילה של הבנק ומהווה כלי ניהולי לתמיכה בכל השדרה הניהולית בבנק. הביקורת בוחנת תהליכי עבודה ואופן ניהול הסיכונים השונים בבנק, מחפשת ממצאים העלולים לגרום לנזקים וממליצה על תהליכי בקרה למזעור החשיפות. כל זאת במטרה שהבנק יעמוד בהוראת בנק ישראל ובהוראת חוק, תוך שמירה על רווחיות ותדמית חיובית ובמטרה לתרום לחסכון ויעילות בפעילות הבנק.