ניהול ושיווק שירותים בשלושה תחומים סידא ספא, מלון שרתון ומסעדת קאזה דו ברזיל.

תקציר העבודה

תקציר מנהלים במסגרת המודל של ניהול ושיווק שירותים נתבקשתי לבחור ארגון, שנותן שירות ולבחון באופן מעמיק את אופי השירות ומגוון השירותים המסופקים על ידי הארגון, נבחנו שלוש נותני שירותים:
ספא: סידא ספא חולון הוקם לפני כ-4 שנים והיום בניהולו של יניב ביצ'צ'ו, זהו מתחם הטיפולים היחיד הגדול באזור חולון המאגד בתוכו חווית בריאות, פינוק ויופי בסגנון רומא העתיקה. מלון:  מלון שרתון אילת ,מרשת מלונות שרתון מציע אירוח ושירות שאין דומה להם למתכננים חופשה באילת למלון שרתון אילת חוף צמוד וכן שטחים ציבוריים נרחבים, 2 בריכות שחייה, מגוון מסעדות.
מסעדה: מסעדת קאזה דו ברזיל, המסעדה הברזילאית של אבי בראל. עם תפאורה ברזילאית טיפוסית, המלצרים מארחים בלבוש ברזילאי, ברקע מוזיקה לטינית, הופעות קפוארה ואוירה סוחפת.
המערכת העסקית המודרנית מאופיינת בתחרות ההולכת ומחריפה על ליבו של הלקוח. מחזור החיים של המוצרים הולך ומתקצר ומגוון המוצרים, הולך ומתרחב. בסביבה זו, שהמודעות והידע של הלקוחות רב הם מתוחכמים ובררנים יותר, ומכאן שמעבר לחשיבות השיווק, חשובים לא פחות איכות השירות ושביעות רצון הלקוחות אשר הופכים להיות למרכיבים דומיננטיים במלחמה על ליבו של הלקוח.
במטלה זו אין פורמט מובנה להגשה, על כן, הציג ואאבחן את החברות על פי סדר שחשבתי שמתאים למטלה, הציג את הבעיות הארגונים הנבחרים ולבסוף אתן המלצות על סמך הבעיות לשיפור שיווק השירותים בארגונים אלה. כמו כן, אבדוק את יעילות השירות בעזרת מודלי שירות שונים שלמדנו בקורס "ניהול ושיווק שירותים".
  תוכן עניינים מבוא
–4
הגדרת SERVICES CAPE במחקר אקדמאי תוך התייחסות לנעשה בעולם –..5
בחינה והערכה של מורכבות הנושא בחברות משלוש תעשיות נפרדות בהן הסביבה השירותית …6
תמהיל שיווק 7P -..7
מודל פערי הציפיות GAP -…11
מיצוב ובידול השירות שבו הנך מזהה מצוינות בניהול הסביבה השירותית .12
מפת מיצוב –…13
מיצוב ובידול שירות שבו הנך מזהה כשלים בסביבה השירותית 14
מודל התיאטרון -17
המלצות ומסקנות ..19
סיכום …20 ביבליוגרפיה –21
מבוא
ניהול ושיווק שירותים הינו התהליך והשם הכולל למגוון פעולות אשר מתקשרות למוצרים מוחשיים ובלתי מוחשיים, פיזיים שאינם פיזיים, כל זאת במימדים של פעולות שאינן ניתנות להגדרה תחת המינוח השיווקי של מכירת מוצרים והעברת בעלות. כמו כן, שיווק מוצרים עם רמה שונה של מוחשיות מהווה אתגר מיוחד עבור הארגונים. נוכחות הלקוחות במהלך מתן השירות, מה רואים, מה מרגישים  שמגיעים למקום השירות, החוויה שעוברים וכ"ו. שירות על-פי קוטלר (2000) הוא: "שירות הוא כל מעשה או ביצוע שצד אחד יכול להציע לצד אחר, שהוא במהותו לא-מוחשי ואינו יוצר בעלות על דבר כלשהו. ייצור השירות יכול להיות קשור למוצר פיזי או לא להיות קשור למוצר כזה". (קוטלר, 2000, עמ' 523).
העבודה לא כוללת נספחים