ניתוח עסקי ופיתוח מערכות בחברת סטארט אפ אשר מייצרת מוצר חדש

תקציר העבודה

1           תקציר מנהלים חברת  נעם,  היא בחברת סטארט-אפ חדשה, אשר מייצרת מוצר חדש, צג אלקטרוני המותקן על עגלות הקניה ברשתות השיווק. מוצר משלב  תוכנות קיימות בשוק בתחומי ניהול מלאי, מיקומים, תשלומים, לתוכנה אחת אינטגרטיבית, שתוביל לשיפור משמעותי בהתנהלות נותני שירותים ובמקביל, תצמצם את הצורך בתמיכה משרדית (ולוגיסטית) רחבה באנשי השטח.
המערכת תתבסס, על מאגרי מידע קיימים וזמינים, לצורך אינטגרציה בין מערכות מידע קיימות לבין תשתיות מיפוי ומיקום מתקדמות.
בעבודה  זו  יובאו הנימוקים לצורך, במוצר החדש של חברת  נעם בארגונים גדולים, אשר יחסכו  כסף, וזמן רב לחברות אשר יטמיעו את המוצר בחברתם, ויתנו להם ערך מוסף מול מתחרים בתחומם. ניתן סקירה על חזון החברה ויעדיה.
לסקירת הסביבה העסקית נשתמש במודלים שונים. ניתוח מיקרו ומקרו של הסביבה העסקית חיצונית והן הפנימית של הארגון בענף. יעשה שימוש במודלים: SWOT, TWOS, חמשת  הכוחות של פורטר, שרשרת הערך של פורטר. על בסיס ניתוחים אלו יוסקו המסקנות ותקבע האסטרטגיה העסקית. העלנו  הדרכים כיצד יכולה טכנולוגית המידע, לתמוך בשרשרת הערך וכן למזער סיכונים הנובעים מחולשות ואיומים ולמקסם יתרונות של החוזקות וההזדמנויות.  הצגנו את הפעולות שיש לנקוט במעבר ממערכת מידע ישנה למערכת מידע חדשה הצגנו את הגורמים הנלקחים בחשבון לפני המעבר, בדקנו את העלות מול תועלת, וכן את הגישות השונות להחלפת מערכת המידע .
תוכן עניינים
1          תקציר מנהלים.. 2
2           מבוא. 4
3           תיאור הרעיון העסקי. 5
4           המצב האסטרטגי של העסק.. 6
4 .1            סקירת הסביבה העסקית – חיצונית ופנימית. 6
4 .2            ניתוח SWOT. 7
4 .3            מטריצת TOWS. 8
4 .4            חמשת הכוחות של PORTER. 9
4 .5            ניתוח שרשרת הערך. 12
4 .6            גורמים ראשוניים. 12
4 .7            גורמים משניים. 13
4 .8            דרכים בהם יכולה טכנולוגית המידע לתמוך בשרשרת הערך. 14
4 .9 דרכים בהם יכולה טכנולוגית המידע למזער סיכונים הנובעות מחולשות ואיומים ולמקסם פתרונות על החוזקות וההזדמניות15
5          מחזור החיים של מערכת המידע:. 16
5.1            פירוט כל שלבי מחזור החים של מערכת המידע. 17
6           החלפת מערכת מידע. 21
6 .1            הגורמים בהם צריך להתחשב במעבר ממערכת ישנה לחדשה. 21
6 .2            אופן הגדרת עלות מול תועלת במעבר ממערכת ישנה לחדשה. 23
6 .3            גישות שונות בהחלפת מערכת מידע  יתרונות וחסרונות של כל שיטה.
5
6 .4            אופן התמודדות של כל גישה מסעיף ג' עם כל גורם מסעיף א' 27
7          ביבליוגרפיה:. 29

2           מבוא
 חברת נעם הוקמה ביולי 2007, ע"י המשקעים ניר שטרקר המשמש גם כמנכ"ל החברה, ענת פולק ומשה פרחי.
פעילות החברה מתבססת על ייבוא, ייצור והפצה של חיישנים וצגים מהמתקדמים בעולם המשמשים את הלקוחות ברשתות השיווק להעברת אינפורמציה בזמן אמיתי לצרכנים.
על העגלות של רשת השיווק, מותקן צג מחשב קטן, אשר מקבל מידע מהחיישנים על מבצעים רלוונטיים לאותו צרכן, וזאת על בסיס ניתוח קניות קודמות שערך באותה רשת.
פיתוח טכנולוגיה זו הנה ייחודית וחדשנית אשר עיקר יעילותה וצורכה בכך שהיא מרכזת   במכשיר אחד, הן את הפן המכירתי ואת הפן השיווקי ובכך חוסכת עלויות ויוצרת נוחות למשתמש.  אנו סבורים כי תכנון נכון ויעיל של הפיתוח הנ"ל יוביל לקהל לקוחות רחב ופריצת דרך בשוק הטכנולוגי ובאיכות  החיים.
הצורך העסקי בפיתוח מכשיר מסוג זה, מהווה לחברה מעין קרש קפיצה גבוה,  לתוך שוק רחב מימדים, שכן העידן הטכנולוגי כיום מהווה תחום עיקרי במערכות ממוחשבות- אלקטרוניות, ורוב הפיתוחים שנעשים נעשים בתחום הנ"ל. לכן התחום שבחרנו להתמקד בו, נמצא בחזית הטכנולוגיה עם פטנט ייחודי ויוצא דופן.