ניתוח עקרונות השיווק בחברת HP העולמית (Hewelett Packard Company )

תקציר העבודה

מבוא על חברת HP חברת HP העולמית (Hewelett Packard Company ) שנוסדה בשנת 1939 כסטארט אפ בקליפורניה, הינה חברת המחשבים השניה בגודלה בעולם למוצרים ולפתרונות בתחום המחשוב.
בסוף שנת 2001 החברה רכשה את חברת אינדיגו המתמחה בדפוס דיגיטלי, ובתאריך- 7 למאי 2002
החברה התמזגה עם חברת קומפאק.
ייחודה של החברה הוא ביכולתה להעניק ללקוחותיה העסקיים והפרטיים כאחד את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר הקיימות, באמצעות מגוון רחב של פתרונות החל ממחשבי כף יד, מדפסות, מצלמות דיגיטליות דרך מערך מתקדם של פתרונות הדמייה והדפסה, וכלה בפתרונות מחשוב כוללים ופרוייקטים.
מאז ומתמיד חברת HP היתה ידועה בהמצאותיה הטכנולוגיות ובחידושיה המהפכנים.
בשנת 2001 רשמה החברה 1300 פטנטים חדשים.
היכולת של HP להציע פתרונות העונים על צרכיהם הממוקדים של הלקוחות , הינה חלק מההתפתחות המתמדת של החברה, ומעבר מחברה מכוונת מוצר לחברה מכוונת לקוח.
החזון של HP הוא להמציא טכנולוגיות חדשות , ושירותים חדשים אשר ישפרו את חיי הלקוח, במטרה להגיע למספר רב ככול האפשר של לקוחות.
HP העולמית נתונים בינלאומיים ·                             
1 45,000 עובדים ברחבי העולם.
·                              נוכחות עיסקית ב- 160 מדינות (בינהן גם ישראל).
·                              למעלה ממיליארד לקוחות ברחבי העולם.
·                              מחזור מכירות של 80 מיליארד דולר בשנה.
·                              השקעה שנתית של 4 מיליארד דולר במחקר ופיתוח.
·                              החברה ממוקמת במקום ה-9 ב- FORTUNE 500.
·                              המותג HP ממוקם במקום ה-14 ברשימת המותגים המובילים בעולם.
·                             
6 0% מכוח המכירות נמצא מחוץ לגבולות ארה"ב.
מובילות טכנולוגית עולמית המתבטאת ב:
·                              מספר 1 בתחום שרתים מבוססי WINDOWS.
·                              מספר 1 בתחום פתרונות המחשוב האישי.
·                              מספר 1 בתחום מחשבי כף היד.
·                              מספר 1 בתחום פתרונות האחסון.
·                              מספר 1 בתחום מדפסות דיו.
·                              מספר 1 בתחום מדפסות לייזר.
·                              מספר 1 בתחום הסורקים.
·                              מספר 1 בתחום מדפסות בפורמט רחב.
·                              מספר 1 בתחום מדפסות ALL-IN-ONE.
·                              מספר 1 בתחום שרתי הדפסה.
·                              מספר 3 בתחום פתרונות הצילום הדיגיטלי.