אתיקה בהתאחדות לכדורגל בישראל

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 98
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו בחנה את האתיקה, האחריות תאגידית והקוד האתי הקיימים בהתאחדות לכדורגל בישראל פרק המבוא דן בהגדרות של אתיקה בעסקים, אחריות תאגידית מטרות העבודה ומתודולוגיה.  חלק א' כלל את הצגת ההתאחדות לכדורגל, ניתוח כלל בעלי העניין של הארגון, ויישום המודלים של הבעלים ושל בעלי העניין בהתאחדות.
חלק ב' כלל בחירה של שלושה תחומי עניין בהם הארגון התמודד או פעל באופן אתי. הראשון בתחום "הוגנות כלפי הקהל", השני בתחום "אתיקה בניהול", והשלישי בתחום "הוגנות כלפי ההתאחדות, הנבחרת והקהל".                                                                                                         התמקדתי בתחום "הוגנות כלפי הקהל " בנושא העבירות הפליליות של שחקן בני יהודה אלירן עטר, והרצון להזמינו לנבחרת על אף עבירות אלה. ההתמקדות בסעיף זה היא בגלל החשיבות במוסריות שיש לארגון כלפי הקהל והציבור אשר הוא בעצם זה שממן את הפעילויות של ההתאחדות..
ההתמקדות כללה את תיאור ההיבט מבחינה ארגונית, ריסון פנימי, ריסון חיצוני, ניתוח בהתאם לקבלת החלטות (מוסריות ואתיות) ו- Benchmarking מול ענף ספורט אחר ( התאחדות הכדורסל) שהינו ארגון דומה מאוד מבחינת עמידתו מול הציבור.
המסקנה הנובעת מניתוח היבט "הוגנות כלפי הקהל" באמצעות המודל לקבלת החלטות, מדברת על פתרון מקיף בעל שלושה שלבים:                                                                                                                        שלב א': הערכה על בסיס עקרונות, האם אפשר להצדיק את הפעולה על פי:תועלתנות:.חובות וזכויות: וע"פ צדק כחופש:מכיוון שחלק מהשאלות הציגו תשובה חיובית , עברתי לשלב ב' שלב ב' – פתרון ע"פ הסגולה הטובה- בה אמרנו שאם אלירן עטר יתרום לקהילה ע"י ביצוע שרות לקהילה ניתן יהיה לסלוח לו.
שלב ג- החלטה על בסיס הסכמה- לאחר שיוכיח כי מגיע לו להיות מוזמן ע"י פעילותו למען הקהילה. יזמן לנבחרת.
חלק ג'  דן בקוד האתי הארגוני הכולל ניתוח על פי היבטים של:מודעות בעלי העניין של הארגון לקוד האתי. מידת האפקטיביות של הקוד. המלצות לשיפור.                                                      המסקנה הנובעת מניתוח ההתאחדות היא שלהתאחדות יש תוכנית אתית המבוססת בחקיקה פנימית וחיצונית ,תחת בקרה ואכיפה של הקוד האתי. מעבר לכך ניתן למצוא ליקויים בטיפול בבעיות  אתיות למרות הקוד. כמו כן נימצאו ליקויים בהתנהגות אתית אצל יו"ר ההתאחדות-
תוכן עניינים

1 . מבוא   -…
4-5  
1 .1 הארגון הנבחר- ההתאחדות לכדורגל
1 .2 הגדרות- אחריות תאגידית  ואתיקה בעסקים
1 .3 מטרות העבודה
1 .4 מתודולוגיה
2 . הצגת הארגון –…
6-11
2 .1 הצגת ההתאחדות לכדורגל בישראל
2 .2 הצגת בעלי העניין המרכזיים
2 .3 יישום מודלים הבעלים ובעלי העניין
3 . שאלה 1+2 – בחירת 3 תחומי עניין  — 12-13
3 .1 בחירת תחום אחד "הוגנות כלפי הקהל"
3 .2 ריסונים פנימיים וחיצוניים  
4 . שאלה
1 +2- ניתוח התחום ע"פ מודל לקבלת החלטות אתיות-14-17
4 .1 סכמת המודל לקבלת החלטות אתיות 5. שאלה
1 +2- המלצות+BENCHMARKING –..18-19
5.1 המלצות 5.2 BENCHMARKING (השוואה עם ארגון דומה)
6 . שאלה 3 – ניתוח הקוד האתי -20-21
6 .1 מודעות בעלי העניין לקוד האתי
6 .2 מידת האפקטיביות של הקוד האתי
6 .3 המלצות לשיפור 7. סיכום –22
8 . ביבליוגרפיה .23
לא כולל נספחים