ניתוח אסטרטגי של חברה עסקית פעילה-ציון A

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

בעבודה זו ניתחנו את חברת HP  . חברתHP  פועלת ביותר מ-170 מדינות ברחבי העולם,  ב-3 רבדים:
1. מערכות הדמיה והדפסה   2. מערכות מחשוב
3 . שירותי מערכות מידע.. בסעיף הראשון תיארנו את חברת  HPע"י ניתוח של  CASE ,חזון, ייעוד ומטרות העל , תחומי פעילותה וכמו כן את קבוצת בעלי העניין אותם היא משרתת. כאשר מטרת העל העיקרית  היא ליצור נאמנות לקוחות  .כלומר לספק מוצרים, שירותים ופתרונות באיכות הגבוהה ביותר, תוך אספקת ערך מוכח ללקוחות. דבר זה יבטיח את נאמנותם של האחרונים.
בסעיף השני ניתחנו את סביבת המאקרו (רחוקה וקרובה) ע"י שימוש במודלים : 5 הכוחות של פורטר, מודל מחזור חיי הענף, קבוצות אסטרטגיות וכו… בנוסף ניתחנו מגמות העבר, ובנינו תחזיות ענפיות. לסיום סעיף זה ניתחנו את הסביבה הפוטנציאלית, אליה רוצה הארגון להיכנס.הבנו כי חסמי הכניסה לתחום בו פועלת חברה בסדר גודל של HP הם גבוהים מאד, ובנוסף קיימת תחרותיות גבוהה, לכן הסיכוי שיכנסו מתחרים חדשים נמוך מאחר וההשקעה בכניסה גדולה.
בסעיף השלישי ניתחנו את הסביבה הפנימית ,כלומר הפרופיל העסקי של החברה . ניתחנו מבנה ארגוני קיים , ואת מבנה התרבות הארגונית הקיימת ע"פ מודל 7 המימדים. כמו כן בחנו יכולות ארגוניות קיימות ע"פ מודל שרשרת הערך המוסף של פורטר . בנוסף ניתחנו  את המשאבים הקיימים, המוחשיים ,הלא מוחשיים והאנושיים של החברה. לסיום ניתחנו יחסים פיננסיים של החברה.
אבחנו ע"פ כל אלה מהם יתרונותיה וחסרונותיה התחרותיים של הפירמה ומצאנו שחברת HP הינה חברה יציבה עם משאבים אנושיים מצוינים וממציאנים .בכירה ,כלומר מדורגת ראשונה בעשרות קטגוריות בתחומה, כמו כן דואגת למרחב עבודה יציב ובטוח,תוך מתן חופשיות ומעוף ליצירתיות. HP היא ברת קיימא! ומצליחה תמיד לייצר יתרונות תחרותיים.!.
בסעיף הרביעי דנו בחלופות אסטרטגיות ,תוך דיון מפורט של אסטרטגיות תחרותיות וצמיחה  ע"פ מודל אנסוף. בסעיף החמישי ניתחנו כמותית חלופות אסטרטגיות  ע"פ טבלת פישביין . בסעיף השישי ניסינו לעצב את אסטרטגית העל בהסתמך על אסטרטגיה תחרותית ,צמיחה ואופן יישומן. בהסתמך על טבלת פישביין בחרנו באסטרטגיה של מיזוגים ורכישות .
בסעיף השביעי בדקנו אילו יעדים של HP הם לטווח ארוך  .גילינו שלכל מטרת על יש יסוד שמחזק את החברה גם לטווח ארוך. כמו נאמנות לקוחות ששומרים על חוזקה של החברה ובסעיף שמונה אילו יעדים  הם לטווח הקצר.שגם כאן גילינו שכל מטרת על מחזקת מיידית את החברה גם בטווח הקצר. כמו במטרת הצמיחה, שם חייבת החברה לגוון תמיד ולדאוג ליצירתיות מהירה לשם יצירת יתרון תחרותי. בסעיף התשיעי בדקנו איכותית איך אסטרטגית העל מתורגמת בכל פונקציה בארגון.
בסעיף העשירי  החלטנו על שינויים מוצעים במבנה הארגוני ,מעבר ממבנה חטיבתי למבנה מטירציוני לשם חיסכון בעובדים פונקציונלים שיוכלו לעבוד בכמה חטיבות ולא רק בחטיבה אחת. החיסרון: שרשרת פיקוד כפולה..   , וכן שינויים מוצעים בתרבות הארגונית. שם גילינו שהמבנה התרבותי הקיים טוב ,אך יש מספר קטן של הסתייגויות כמו לקיחת סיכון גדול מדי במכירת מוצר מרכזי במחיר הפסד לשם יצירת רווחים גדולים ממוצרים תחליפיים.
בסעיף האחרון יישמנו בקרה והערכה שמתאימה לחברה לדעתנו.

2 . תוכן עניינים
1. תקציר מנהלים   -..
2

2 . תוכן עניינים —      3

3 .  CASE HP-דו"ח אירוע (סעיף
1 ) 4-12
3 .1 רקע
3.2 חזון
3 .3 ייעוד
3 .4 מטרות העל
3 .5 ניתוח בעלי העניין
4 . ניתוח סביבת מאקרו (סעיף 2) -13-19
5. ניתוח סביבה פנימית  (סעיף 3) …20-36
6 . דיון בחלופות אסטרטגיות (סעיף 4) -…37-42
7. טבלת פיישבין לניתוח כמותי של חלופות אסטרטגיות (סעיף 5) -43
8 . אסטרטגיית העל.(סעיף 6) –.43-45
  9.יעדים לטווח ארוך.(סעיף 7) –46-47
1 0.יעדים לטווח קצר(סעיף 8) –48-49
1 1. אסטרטגיות פונקציונליות (סעיף 9) 50
1 2. מיסוד אסטרטגיה (סעיף 10) .51-52
1 2.1 שינויים מוצעים במבנה הארגוני
1 2.2 שינויים מוצעים בתרבות הארגונית
1 3. בקרה והערכה.(סעיף 11) 53
1 4.
ממצאים -..54
1 5.
ביבליוגרפיה …55