IMO International Maritime Organization

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 6772
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תוכן עניינים
עמוד
1 מבוא
3
2 היסטוריה על הקמת ארגון IMO ונחיצות הארגון
4
3 מבנה ארגון IMO International Maritime Organization     5
4 אמנות מרכזיות ב IMO
4 .1
AMVER Automated Mutual Assistance Vessel Rescue System, 1958
6 -7
4 .2
International Convention on Load Lines, 1966
8
4 .3
COLREGS International Regulations for Preventing Collisions at Sea, 1972
9-10
4 .4
MARPOL 73/78 International Convention for the Prevention of Pollution From Ships, 1973
1 1-12
4 .5
SOLAS International Convention for the Safety of Life at Sea, 1974
1 3-14
4 .6
STCW International Convention on Standards of Training, Certification and Watch keeping for Seafarers, 1978
1 5-16
4 .7
OPRC International Convention on Oil Pollution Preparedness, Response and Cooperation, 1990
1 7
4 .8
ISM CODE The International Safety Management Code, 1998
1 8-19
4 .9
ASF International Convention on Control of Anti-Fouling Systems on Ship, 2001
2 0-21
4 .10 ISPS The International Ship and Port Facility Security Code, 2002
2 2-23
4 .11
BWM International Convention for the Control and Management of Ships' Ballast Water and Sediments, 2004
2 4-
5 5
סיכום
2 6
6 ביבליוגרפיה
2 7
נספח 1
2 8
נספח 2
2 9-30 מבוא
המסחר הימי קיים מקדמת דנא ובמשך שנים רבות התפתחו קשרי מסחר בין מדינות, גילויים של מדינות חדשות והרפתקאות שמסופרות עד יום זה. ככל שהתקדמנו לקראת המאה 20 החלו אומות העולם לחשוב כיצד לייעל, לפתח, לקבוע מדיניות, לעזור למדינות ולאוניות ולהמשיך בדרכי עשייה וחשיבה כיצד לפתח את המסחר הימי וההשפעות שלו על הסביבה האנושית והימית כאחד.
על כן האומות המאוחדות הקימו את הגוף IMO, במטרה שהוא יוכל לקבוע תקנות, כך תיווצר שפה משותפת לכל האנשים, הארגונים, המדינות בעולם ולגורמי סחר. קוד שיחה ועזרה משותף יהפוך את החיים של המשתמשים בים ליותר קלים. בנוסף, הקוד ידאג שהמשתמשים בו יקפידו על התנהגות ראויה אשר תכבד את התקנות והאמנות.
המטרה המרכזית היא להקל על שיתוף פעולה בין ממשלות בעניינים הנוגעים לספנות בינלאומית במטרה להביא לסטנדרטים גבוהים של בטיחות ימית. לארגון מחויבות לשמירה על חיי אדם בים והגנה על הסביבה הימית על ידי צמצום זיהום הנגרם על ידי כלי שיט. הארגון עוסק גם באספקטים משפטיים הקשורים לספנות כגון אחריות ופיצויים ומעניק סיוע טכני בנושאי ימאות למדינות מתפתחות.
האו"ם  נתן את הסכמתו לגוף שיקרא בשם  IMO: International Maritime Organization  את ההרשאה המלאה לפתח אמנות שידונו בחיים בים, במסחר ימי, בסביבה האקולוגית, בעזרה והצלה. כל האמנות, התקנות והחוקים ש- IMO כותב, מאמץ, מפתח ומעדכן באופן תמידי יחייבו את כל המדינות שבאו"ם וגם את כל האוניות, בעלי האוניות וגורמי סחר בכדי לשמור על ניהול תקין ותפעול בטוח לסביבה האנושית והאקולוגית.
בהמשך, נציג את הגוף שאחראי על האמנות הללו IMO ונציג את האמנות השונות  שפותחו ונכתבו בכדי לשפר את כל הסחר הימי והשפעותיו השונות הגדולות והקטנות כאחד בין אם למדינה לאזרח הקטן ובין האנשים שעוסקים במלאכה של הסחר הימי ותעשיית הים בפרט. בנוסף, האמנות שיוצגו ופותחו על ידי IMO מתייחסות לענייני הסביבה האקולוגית שהשפעתה חשובה במיוחד בעידן של היום שבו יש התעוררות רבה לקראת שמירה על הסביבה בה אנו חיים. כיום מספר המדינות שחברות ב IMO הוא 168 שעוזרות, תומכות, מביעות עניין, משתפות פעולה, חושבות, מיישמות ומפקחות על כל האמנות ש IMO כותב ומפיץ בכדי לשמור על חיינו והסביבה האקולוגית.