ניהול בינלאומי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
מבוא –3
ניתוח המדינות –.4
ניתוח השוואתי וביקורתי של התרבות העסקית בכל מדינה .7
הצגת האתיקה העסקית 10 הצגה תיאורטית של אסטרטגיות שיתוף פעולה 11
הצגת דוגמאות אמיתיות  משני ארגונים –12
נימוק הבחירה באסטרטגית שיתוף הפעולה הננקטת בין שני הארגונים 15
סיכום -…16
ביבליוגרפיה 17
ניספחים -18
מבוא:
ניהול בינלאומי הוא תהליך של פיתוח אסטרטגי, עיצוב והפעלת מערכות, ועבודה עם אנשים מכל העולם במטרה להשיג יתרון תחרותי.
(Deresky, 2003, pp. 4) בתרבות הגלובלית של היום שבה לחברות הגדולות יש סניפים בכל העולם ושתפויות מהכל העולם חייבת להיות הבנה בתרבות של המדינות איתם עורכים עסקים, בין אם זה בתרבות העסקית, התרבות המקומית ומנהגים.
עבודה זו היא על שתי ארצות: דרום אפריקה ואיטליה:
הרפובליקה האיטלקית (באיטלקית: Repubblica Italiana) היא מדינה בדרום אירופה, המכסה את רוב שטחו של חצי האי האפניני, וכן מספר אזורים נוספים. כמו כן היא כוללת שני איים גדולים בים התיכון: סיציליה וסרדיניה. מצפון היא תחומה על ידי הרי האלפים, שם היא גובלת בצרפת, בשווייץ, באוסטריה ובסלובניה. בצפון מרכז המדינה נמצאת המדינה הזעירה סן מרינו, ובמרכז המדינה, בתוך העיר רומא, נמצאת קריית הוותיקן. (ויקיפדיה).
רפובליקת דרום אפריקה היא מדינה הנמצאת בקצה הדרומי של יבשת אפריקה.
דרום אפריקה גובלת בצפון עם נמיביה, עם בוטסואנה ועם זימבבואה, בצפון מזרח עם מוזמביק ועם סווזילנד. בתוך גבולות המדינה נמצאת המובלעת של לסוטו.
ב-31 במאי 1910 קיבלה דרום אפריקה את עצמאותה מבריטניה וקמה מדינה בשם "איחוד דרום אפריקה" (Union of South Africa). אולם ב-31 במאי 1961 היא שינתה את שמה ל"רפובליקת דרום אפריקה" (Republic of South Africa R.S.A).
דרום אפריקה היא אחת הגדולות במדינות אפריקה והעשירה בהן. על אף התהפוכות השלטוניות שידעה המדינה מעצמאותה עד היום, זוהי אחת המדינות היחידות באפריקה שמעולם לא התרחשה בהן הפיכה צבאית. (ויקיפדיה).
בעבודה זו לקחתי דוגמה משיתוף הפעולה בין הממשלה המחוזית של דרום אפריקה  וחברת Q-Quality האיטלקית המקימות מפעל תכשיטים משותף בדרום אפריקה המפעל ימומן על ידי איגוד הפיתוח התעשייתי (IDC) של דרום אפריקה..