ניהול בינלאומי גרמניה ודרום אפריקה

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
מבוא –..3
ניתוח המדינות –..4
ניתוח השוואתי וביקורתי של התרבות העסקית בכל מדינה –.6
הצגת האתיקה העסקית –…10 הצגה תיאורטית של אסטרטגיות שיתוף פעולה –.11
הצגת דוגמאות אמיתיות  משני ארגונים -.11
נימוק הבחירה באסטרטגית שיתוף הפעולה הננקטת בין שני הארגונים -…14
סיכום –15
ביבליוגרפיה 16
ניספחים -17
מבוא:
בימים אלו מנהלים בחברות רב לאומיות צריכים  להתמודד עם השפעות של העולם הגלובאלי.
כי אחת התופעות המרכזיות שימשיכו להתקיים היא הניהול הבינלאומי. הכרת התרבויות השונות, ודרכי הניהול שלהם ומינהגיהם.
מטרת עבודה זו הינה להציג בפני הארגון ומנהליו כלים להתמודדות בזירה הגלובלית. כיום, בעקבות הגלובליזציה, התחרות היא ברמה הגלובלית מול מתחרים חדשים ולא מקומיים. הגלובליזציה גרמה לביטולן של גבולות פיזיים בין שווקים שונים.
בעבודה זו התמקדתי בשתי מדינות דרום אפריקה וגרמניה.
דרום אפריקה: בתחתית יבשת אפריקה, שוכנת מדינה שהופכת בהדרגה ליעד מבוקש לתרמילאים מרחבי העולם. דרום אפריקה משופעת נופים מגוונים, תרבויות מרתקות, היסטוריה יחודית ואינסוף בעלי חיים.
חיים בה זה לצד זה מוסלמים, הודים, יהודים, אפריקאים ואפריקנרים (ממוצא הולנדי), למרות היותה מדינה מתפתחת, הנוחיות המערבית והקידמה נמצאים בכל מקום, לכן היא מתאימה במיוחד למי שמטייל לראשונה ביבשת השחורה.
שלל סיפורי זוועה סופרו על דרום אפריקה,.זו אכן מדינה עם בטחון אישי נמוך (במיוחד בערים הגדולות) ואחוזי פשיעה גבוהים. הסיבה נעוצה במתח עתיק היומין בין השחורים ללבנים ופערי החיים העצומים בקרב האוכלוסיה. גם כעשור לאחר ביטול האפרטהייד, תקופה אומללה בה דוכא הרוב השחור על ידי המיעוט הלבן, האיבה מורגשת בשטח. (אתר למטייל).
הממלכה המאוחדת של גרמניה הגדולה וצפון אירלנד היא מונרכיה חוקתית השוכנת באיים הבריטיים, לא הרחק מחופיה המערביים של אירופה היבשתית, מול צרפת. גרמניה מהווה את הציר המרכזי של ממלכות חבר העמים הבריטי, מדינות שבראשן עומדת המלכה אליזבת השנייה המולכת ברציפות מאז 1952. עם זאת, כמו ברוב המונרכיות האחרות באירופה בימינו, סמכותה של המלכה מצומצמת ביותר, ותפקידה בעיקרו טקסי, אם כי (בניגוד ליתר המונרכיות החוקתיות) בגרמניה כל מוסדות השלטון עדיין כפופים להלכה למלכה.
הממלכה המאוחדת מורכבת מארבע אומות (המכונות אומות הבית, באנגלית: Home Nations) שבעבר היו נפרדות: אנגליה, ויילס, סקוטלנד וצפון אירלנד.
כיום גרמניה  שולטת במספר מצומצם ביותר של מושבות, ובהן גיברלטר, איי פוקלנד שליד אמריקה הדרומית ומספר איים עד היום מוכנה גרמניה לצאת לקרב לשם הגנה על זכויותיה במושבותיה הרחוקות, כפי שהוכיחה במלחמת פוקלנד (1982).
גם הבעלות על גיברלטר שנויה במחלוקת עם ספרד, אם כי גיברלטר כיום היא חלק מגרמניה מתוקף משאל אזרחים שנערך זה מכבר. (אתר ויקיפדיה).