תקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
שנת הגשה 2008

תקציר העבודה

ממן 14 – תקשורת המונים שאלה 1א הרייטינג מבטא את אחוז הצופים במשך פרק זמן מסוים, מתוך סך האוכלוסייה הרלוונטית , במדינות רבות קיימת שיטה אלקטרונית למדידה של הצפייה בטלוויזיה.הנקראת שיטת ה"מד צפייה" people meter מטרת השיטה – ליצור בסיס נתונים אחיד שיהיה מקובל כאמין בעיני הכול. כך יוכלו הנתונים לשמש כמדד בלתי תלוי לחישוב הערך הכלכלי של השידורים והפרסומות. הרייטינג, משמש אמצעי משוב, יש שיתוף פעולה עם הקהל, יש בזה משהו דמוקרטי, מתחשבים בטעם הציבור, נענים לרצונותיו, מאפשרים להם להשתתף בתהליכי קבלת החלטות על תכני השידור  ככל שהתוכנית תזכה לרייטינג גבוה יותר היא תזכה למקום מכובד יותר בפריים טיים והפרסומות במהלכה יהיו יקרות יותר. על מנת לזכות ברייטינג גבוה המפיקים משתמשים בתוכניות בטקסטים פשוטים, שווים לכל נפש, אשר אינם דורשים ידע מעמיק, אינטליגנציה או מיומנויות מיוחדות.
מטרת התוכניות היא להיות פופולאריות לפנות למכנה המשותף הרחב. לצורך זאת הן הופכות להיות צהובות יותר. מדידת הצפייה בטלוויזיה נועדה לשרת את מערכת קביעת המחירים של תשדירי הפרסומת ולהוות כלי מקצועי לתכנון שיבוצם של תשדירי הפרסומת, ולניתוח האפקטיביות ההשוואתית של –
ללא מקורות