פרקים בתולדות יהודי ארה"ב

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2009

תקציר העבודה

פרקים בתולדות יהודי ארה"ב 1820-1940 ממ"ן 11
שאלה 1א מעיון  במקורות 6 ו- 7  בקובץ המקורות שער א'  ניתן ללמוד על תנאי החיים של המהגרים היהודיים בניו יורק בשנות ה-30 של המאה ה-19  מספר דברים :
המכתב שנשלח ע"י חייט באוורי ב-1835 לבני משפחתו מעיד על שרשרת מכתבים והתכתבויות שבהם היה מועבר מידע על חיי המהגרים באמריקה ,מכתבו האחרון של החייט  היה מאנגליה שמשם הגר לארה"ב .ההגירה היהודית מגרמניה בשנים 1830 -1910 הייתה בעיקרה תנועה של אנשים צעירים בלתי נשואים וחסרי אמצעים שלאחר הגיעם התבססו קצת באמריקה וכתבו מכתבים למשפחות ,סיפרו על מעשיהם ועודדו את המשפחות להגר גם לאמריקה .
מתוכן המכתב ניתן ללמוד שבשנת 1833 הגיע החייט –בחור רווק לאנגליה לאחר שהגר מארצו בבווריה מהעיר באמבארג  שהייתה במרכז פרעות "הֶפּ-הֶפּ" -פרעות שנערכו ביהודי גרמניה במדינת בוואריה.
המון שכלל פועלים, בעלי עסקים קטנים וסטודנטים פרץ לחנויות של יהודים. הרס, בזז והכה יהודים ,בפרעות נפגעו מוסדות דת ותרבות יהודיים וגם בתי עסק פרטיים של יהודים, בעקבות המהומות  והמצב הקשה שבו הוטלו על היהודים הגבלות רבות וקשות בתעסוקה ,בזכות למגורים ,בזכות התנועה ממקום למקום ,הגבלה בנישואין [כשיש היתר מיוחד רק לבן הבכור להינשא ] , והרצון להימנע משירות צבאי  יהודים רבים חיפשו מולדת חדשה להגר אליה.
החייט במכתבו מציין שהיה באנגליה כשנתיים אבל כעת החל "מזלו הטוב" ויחד עם עוד צעירים נוספים הם הגיעו לניו-יורק .
החל מ-1820  רוב אוכלוסיית המהגרים  מרוכזת בניו יורק  שבה ישנו מצב של תיעוש,עיור,מרכזי תעשייה בערים הגדולות והיא המקום הגדול ביותר  שהופך לנמל הבית, החייט הגיע לניו-יורק ומצא משרה בחנות ובה עבד 55 חודשים .בתקופה הראשונה של ההסתגלות הכלכלית רבים מהמהגרים העדיפו אזורים עם התיישבות גרמנית חזקה ששימשה ליהודים קרקע מוצקה שסיפקה להם עבודה  החייט נישא לנערה אנגליה …
העבודה ללא מקורות