ניהול ופיתוח מוצר חדש בשוק המוצרים לתינוקות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005

תקציר העבודה

                                                         יולי 2005
תקציר מנהלים פרויקט זה עוסק בניהול התקשורת השיווקית להחדרת המותג  תרגובייבי  אשר ייוצר על ידי חברת  הייסנס הנחשבת לחברה המובילה בתחום מוצרי בטיחות התינוקות.
הקונספט שעומד מאחורי המוצר מבוסס על הצורך ההולך וגובר של הורים מודאגים לדעת את מצב בריאות תינוקם בכל רגע נתון.  לפיכך, חברת הייסנס תציע בנוסף למכשיר הבייביסנס והאינטרקום הקיימים, מוצר חדשני שיכלול מכשיר שיחובר לאינטרקום ויתרגם את קול התינוק לשפה העברית המדוברת בעזרת פענוח גלי הקול. חברת הייסנס פועלת בהיקף בינלאומי של ייצור והפצה של מוצרי בטיחות לתינוקות.  בישראל נחשבת חברת הייסנס לחברה המובילה והמוכרת ביותר בתחום מוצרי הבטיחות לתינוקות.   במהלך הפרויקט ערכנו מחקר שוק מקיף שמטרתו לבחון את הפוטנציאל העסקי של המוצר החדשני.  ע"פ ממצאים שהתקבלו התברר כי קיים רצון ומוכנות מצד הצרכנים לרכוש מוצר מסוג זה של שילוב האינטרקום הבייביסנס והתרגובייבי.
לאור העובדות הנ"ל בחרנו בדרכי הפעולה האפקטיביות ביותר עבורנו בכדי להחדיר ולבסס את המותג החדש בשוק.  האסטרטגיה השיווקית שנבחרה על ידינו תיצור בידול למוצר על פני המתחרים, תוך שימוש במשאבי חברת הייסנס ובנכסיות המותג המוכר תוך כדי הדגשה ברורה מהן תועלות המוצר.   המותג ימוצב כאיכותי ובטיחותי ויפנה לקהל מטרה של הורים המעוניינים בבריאות ובבטיחות תינוקם תוך כדי נוחות עבורם.    התקציב הוקצה מתוך מחזור המכירות (10%) אותו הציבה הייסנס לעצמה כיעד שיווקי – 30,000,000 $.  כאשר חלקו של הפרסום הוא הגדול ביותר (65%).  קונספט מסע הפרסום מבוסס על פניה אמוציונאלית וקוגניטיבית לצרכן כלומר מצד אחד יצירת עמדה חיובית דרך "הראש" ע"י תכנים המדגישים את הערך המוסף שיעניק להם המוצר ומצד שני יצירת עמדה חיובית בדרך האמוציונאלית ע"י תכנים הפונים להורים לתינוקות.  השימוש בקד"מ   יתבצע בשלבים הראשונים של השקת המוצר וחדירתו לשוק ויכלול פעילויות קד"מ שונות.  שילוב של הורדת מחיר ישירה ועקיפה יחד יביא להנעת הקניה הראשונית הגדולה ביותר ללא חשש מפגיעה בערך המותג וממיצובו.  מרכיב יחסי הציבור יכלול אירועים, קשרים עם העיתונות ופעילויות קהילתיות.  כל אלה מתווספים בסופו של דבר למגוון הכלים שהוצגו לעיל ואמורים להביא אותנו בסופו של תהליך להשגת המטרות השיווקיות ומטרות התקשורת השיווקית שהוגדרו בתחילת הפרויקט.  לסיכום, אנו מאמינים כי התרגובייבי ייתפס כמוצר חדשני העונה על צרכם של ציבור ההורים להעניק לילדם בטיחות ולכן אנו מאמינים כי המוצר יצליח.
תוכן עניינים
מבוא —
4
רקע שיווקי ..5
מטרות השיווק ואסטרטגיה שיווקית –.5
ניתוח SWOT –…8
תקשורת שיווקית – אסטרטגיה וחלוקת תקציב –9
פרסום – מטרות, יעדים, אסטרטגיה וטקטיקה –11
קידום מכירות – מטרות, אסטרטגיה וטקטיקה –18
יח"צ – מטרות, אסטרטגיה וטקטיקה -…20 גאנט סיכום לו"ז התקשורת השיווקית -.22
תקציר ממצאי המחקר –…23
ללא מקורות
1 .
מבוא
העבודה להלן תפרט את הנחות פרויקט ניהול התקשורת השיווקית בהחדרת רעיון עסקי חדש של חברת הייסנס.  התרגובייבי הינו מכשיר מהפכני שיורכב מאינטרקום ומכשיר לפענוח גלי הקול של התינוק.
התרגובייבי יהיה נייד אך לרוב יהיה תלוי על העריסה והרמקול שממנו ישמע קול התינוק כשפה יהיה אלחוטי ויוחזק אצל ההורה, מטרת המכשיר היא להקנות להורה שילוב של נוחות ובטיחות בצורה כזו שההורה ידע איזה סוג של טיפול אם צריך לתת לתינוק. האם צריך להאכיל, האם צריך להחליף חיתול, האם צריך לתת תשומת לב, האם כואב לתינוק והאם הוא סתם משתעשע.  חברת הייסנס נוסדה בשנת 1991. החברה מפיצה את מוצריה בישראל וכמו כן ברחבי העולם: יפן, ניו זילנד, דרא"פ, בריטניה וארה"ב וכו'. המותג הייסנס נחשב כיום לאחד המותגים המובילים והמוכרים ביותר בשוק מוצרי הבטיחות לתינוקות.
שוק מוצרי התינוקות הוא שוק מאד אמוציונאלי שהנכונות להשקיע בו גבוהה מאד והוא מהווה בסיס מעולה לבנייה מותגית חזקה ובלתי ניתנת לערעור.
החברה הישראלית מעמידה את הילד במרכז חייהם ולכן מכשיר שידאג לבטחון הילד תוך כדי הקניית נוחות מקסימאלית להורה עשוי לגרום להצלחה מסחררת.
בעבודה נבחן את התהליכים הקשורים בניהול תקשורת השיווקית של החדרת הרעיון ונציע דרכי פעולה אפשריים. חלקה הראשון של העבודה יכלול את הרקע השיווקי של החברה את מטרותיה והאסטרטגיה השיווקית שלה, את המדיניות הכללית שלה בנוגע לתמהיל השיווק וכן ניתוח כללי של הענף על ידי מודל SWOT.  בחלקה השני של העבודה נציג את מרכיבי התקשורת השיווקית כפי שנבחנו לעומק, חלק זה יכלול את קביעת האסטרטגיה של התקשורת השיווקית (כולל תקציב), פירוט בנושא הפרסום (כולל סקיצה של הפרסומת), פירוט בנושא הקד"מ ופירוט בנושא יחסי ציבור.  בחלקה האחרון של העבודה יוצג גאנט הכולל לוח זמנים מפורט בצרוף עלויות של כל אחד ממרכיבי התקשורת השיווקית כפי שצוינו לעיל.
בנוסף מצורף נספח- שאלון שהעברנו במסגרת מחקר השוק שנעשה לגבי השקת המוצר החדשני וכן הממצאים והמסקנות שלו.