נביעות – טבע גליל בע"מ

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

חברת "נביעות טבע הגליל בע"מ" החלה את פעילותה בקיץ 1989, בייצור והפקת מים מינרלים ושיווקם בבקבוקים, על-פי רישיון להפקת מים מאת נציבות המים ועל-פי הסכם עם מקורות. החל משנת 1990, החברה פועלת גם במגזר של כדי מים (מתקני ברים) המורכבים על מתקני מזיגה חשמליים, לשימוש ביתי או משרדי.
מפעל החברה, אשר עבר תוכנית הרחבה בשנת 2000, ממוקם בקרית שמונה, לא הרחק ממעיין "עין הזהב", ממנו היא מפיקה את המים המינרלים. המפעל פועל בטכנולוגיות המתקדמות בעולם, ומשתמש בארבעה קווי ייצור הפועלים בתהליך מודרני ומבוקר, ללא מגע יד אדם. מפעל החברה הוכר כמפעל מאושר על-פי חוק עידוד השקעות הון. בנוסף, החברה משכירה מבנה ב"קריית שדה התעופה" בו שוכנים החל ממאי 2003 משרדי החברה ומרכז לוגיסטי המשרת את תושבי אזור המרכז. החברה עומדת בתקני האיכות המחמירים ביותר והוענקו לה חמישה תקני איכות ישראלים ובינלאומיים: NSF, HACCP ,  ISO 18001 , ISO 14001,  ISO 9001:2000 ובתקן משרד הבריאות.
לחברת נביעות  חברת בת –  חברת "מי הגליל בע"מ" . חברה זו הינה בבעלות ובשליטה מלאה של חברת נביעות, והיא עוסקת בשיווק, הפצה ומתן שירות ללקוחות מגזר הברים של החברה.  החברה מפיקה את המים המינרלים ממעיין "עין הזהב", הנמצא ליד קריית שמונה.  החברה מפיקה מים בכמות המהווה כ- 1.5% מכמות השפיעה השנתית של המעין. כושר הייצור של החברה הנובע מכך הוא 8 מליון תיבות מגולמות של בקבוקי מים בשנה.
במהלך 2003
ו-2004 חלו בחברה שני שינויים מרכזיים בתחום כוח האדם ובעלי המניות. בספטמבר 2003
החלה החברה ליישם תוכנית התייעלות. במסגרת התוכנית הוחלט על קיצוץ בעלויות ספקים, פיטורי עובדים וקיצוצי שכר לחלק מהעובדים (ללא פגיעה בהפרשות סוציאליות) עד לתום שנת 2004.  הוחלט כי במידה ולחברה יהיה רווח תפעולי בשנת 2004, יוחזר הקיצוץ בשכר, ובלבד שלא יעביר את החברה להפסד תפעולי. ואכן בעקבות הרווח התפעולי של החברה בשנה זו, הוחזרו הסכומים שקוצצו לעובדים.
תוכן עניינים
תיאור חברה
3 ניתוח SWOT
4           עוצמות בולטות של הארגון (Strength)
4           חולשות בולטות (Weak)
4           הזדמנויות בולטות (Opportunities)
4           איומים בולטים (Threats) 5
מאיצי ערך מתוך דוחות כספיים 5
מאיצי ערך שלא מתוך דוחות כספיים
6 גישה ניהולית 7
חישוב EVA והערכת שווי
8 סיכום ומסכנות
1 5
ביבליוגרפיה
1 6