מאפייני שימוש באינטרנט אצל בני נוער הומואים ולסביות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תוכן עניינים ..
2
רקע תיאורטי .

3 ·   נוער ונעורים -…
3
תהליכים מרכזיים בגיל הנעורים נעורים דיגיטאליים נעורים דיגיטאליים בישראל ·   רשת האינטרנט …
7
נוער ואינטרנט קהילות ווירטואליות ·   הומוסקסואליות ..
12
נוער להט"בי חשיבות האינטרנט לנוער להט"בי פירוט המחקר
17
ממצאים ומסקנות —
19
סיכום ודיון ביקורתי –
22
ביבליוגרפיה …

2 4
מושג הנעורים מושג הנעורים הוא מושג שהתגבש עם המהפכה התעשייתית במעבר ממשק ביתי למשק תעשייתי. עד לאותה תקופה לא הייתה כל התייחסות מובחנת לתקופת הנעורים, והמעבר מתקופת הילדות היה הישר לבגרות. ההתמקצעות בשוק העבודה, והמחסור במקומות עבודה לעומת הידיים העובדות יצרה שכבה גילית אשר זכתה למורטוריום, משום שכבר לא הוגדרו כילדים ועדין לא נגרש לתפקידים כבוגרים.
שכבה גילית זו התפתחה והתבססה כשלב של מעבר בין ילדות לבין בגרות. המאופיין בשינויים התפתחותיים רבים, פיזיים, מיניים, רגשיים, קוגנטיביים וחברתיים. ניתן אף ליצור רצף המתחיל בשינויים פיזיים ומיניים, מעבר למשתמע מהם במישור הפסיכולוגי (פיתוח דימוי גוף ודימוי עצמי) ומסתיים בשינוי התרבותי והחברתי כאשר המתבגר נפרד מהוריו ומגבש זהות ייחודית ועצמאית. שינויים אלה מלווים בציפיות ותביעות מצד החברה להתנהגות בוגרת לפיתוח עצמאות, לעיצוב יחסים חדשים עם מבוגרים ועם חברים משני המינים, ללמידה, להכשרה מקצועית ועוד. כל אלו יוצרים מיזוג שיכול ליצור קשיים חמורים מצד אחד, ואתגרים מרגשים של גדילה מצד שני (רוזמן, 1994).
עם התארכות גיל הנעורים בתקופה הפוסט-מודרנית, התגבשו תפיסות הרואות את גיל הנעורים כתקופה מובחנת ולא רק כתקופת מעבר בין הילדות לבגרות. הדבר בא לידי ביטוי אף בתרבות נעורים מובחנת והתייחסות אל גיל הנעורים בחברה המערבית כאל הגיל האידיאלי.
שינויים אלו בתפיסה של הנעורים לוו בשינו בתפיסה של הגיל הכרונולוגי המאופיין כנעורים לאורך ההיסטוריה, החל מתפיסה המגדירה בני "עשרה" (teenagers), ועד התפיסה הרווחת היום המדברת על גילאי 12-28 (בתרבויות אירופאיות).