תעשיית מוצרי חשמל בארה"ב

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2009

תקציר העבודה

70-842-01
ניתוח מקרה
1 : תעשיית מוצרי החשמל בארה"ב רקע
בעבודה אעשה שימוש במודל חמשת הכוחות של פורטר כמסגרת לבחינת אטרקטיביות ענף מוצרי החשמל הביתיים בארה"ב בשנים שבין 1985 ל-2001. העבודה מתבססת על מחקר שוק שבוצע בשנת 2002. מודל חמשת הכוחות עפ"י מודל חמשת הכוחות התחרותיים של פורטר, רמת האטרקטיביות של ענף מסוים היא פונקציה של פעילות גומלין בין 5 כוחות:
1.      רמת יריבות בין חברות בענף
2 .      פוטנציאל מצטרפים חדשים לענף
3 .      איום של מוצרים תחליפיים
4 .      כוח מיקוח  של הקונים 5.      כוח מיקוח של הספקים ככל שהכוחות התחרותיים חזקים יותר כך סיכויי הרווחיות של חברות בענף נמוכים יותר ואטרקטיביות הענף נמוכה יותר. ענף לא אטרקטיבי מתאפיין ביריבות חריפה בין החברות המתחרות  בענף, במחסומי כניסה נמוכים, באיומים רבים מצד מוצרים תחליפים  ובקונים וספקים בעלי עמדות מיקוח חזקות.  לעומת זאת, ענף אטרקטיבי  יהיה ענף בו קיימים מחסומי –
העבודה ללא מקורות