עבודה סמינריונית בקורס הכנסת במבט השוואתי: איך הכנסת מפקחת על הלוביסטים.העבודה קיבלה. עבודה מתואר ראשון בממשל וחברה.

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 92
שנת הגשה 2007
מספר מילים 8255
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

תוכן העניינים:                                                                                                         עמוד מבוא –2
חלק ראשון רקע –.4
מהו לובינג ומיהו לוביסט –.4
עבודת השדלנים -…6
מעמדם ופעילותם של שדלנים בכנסת –9
חלק שני הסדרת מעמדם של הלוביסטים בפרלמנטים אחרים בעולם -.14
א.
ארצות הברית -16
ב.
קנדה
-22
דוגמה מובהקת לפעילות לוביסטית —
5 ביקורת נגד פעילותם של הלוביסטים -…26
דיון מסכם והמלצות .28
רשימה ביבליוגרפית 29
נספח -..31
לארגונים שונים מטרות שונות והמון דרכים להשיגן. אחת הדרכים להשיג את מטרות הארגון היא באמצעות הלובינג. דרך זו של שליחת אנשים בעלי קשרים בתוך משכן הכנסת ובמשרדי הממשלה השונים יכולה לסייע רבות להתקדמות עניין מסוים. במהלך פעילות הכנסת, חברות, ובהן כמעט כל חברה גדולה במשק והרבה אחרות, משתמשות בשירותי לוביסטים. לוביסטים, תפקידם להכיר מקרוב את החוקים והפעילות הפרלמטרית הנעשית סביב הנושא בו הם עוסקים. הכרות זו מאפשרת להם לקדם חוקים או לנסות למנוע, לשנות, לעכב חוקים, הכול בהתאם לאינטרסים של החברות שהם מייצגים. נושא עבודה זו יהיה הסבר על פעילות הלובינג לשמה. אנסה להציג את משנתם, למה הם עושים זאת וכיצד עבודה זו מתבצעת.
בתחילת העבודה אני אציג ניתוח תיאורטי של עבודת הלוביסט, אני אכיר אותו ואף אציג אסטרטגיות לובינג שונות. כמו כן, אדון בהשפעת הלובינג ואציג כמה מן הכלים באפשרותם להגביל ולפקח על פעילותם של הלוביסטים. בחלק השני של העבודה אני אבדוק באיזה מדינות בעולם תופעה זו קיימת ואציג ניתוח השוואתי לגבי אופן הסדרת פעילותם של הלוביסטים במדינות שונות, כולל בחינת חקיקה בתחום. בסוף אציג את מסקנותיי ואקיים דיון קצר.