עבודת רפרט בקורס פוליטיקה של מגדר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1752
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

בס"ד עבודת  רפרט  בקורס פוליטיקה של מגדר עבודתי עוסקת באופן בו מוצגות נשים בפרסומת הישראלית . בפוסטר המצורף העוסק באביזרים לכלי נשק מוצגת דוגמנית מעורטלת המציעה למתבונן " שפר את ביצועיך …" , המסר הכפול הרמיזות המיניות והמבט המפתה הופכות את האשה לאובייקט מיני …
העבודה משלבת תאוריות של מיטב החוקרות בתחום .
עבודת רפרט בקורס פוליטיקה של מגדר                                                         מבוא
בפוסטר המצורף לעבודתי זו, מופיעה נערה מעורטלת למחצה כאשר מסביבה אביזרים שונים של כלי נשק.
וכותרת הפוסטר מכריזה : " שפר את ביצועך " .
חברת הנשק  Tdi arms כיוונה את הפוסטר המתאר את אחד מכלי הנשק הנמצא בשירות צה"ל ואת  אביזריו השונים לקהל יעד מסוים , במקרה דנן , חיילי צה"ל  בבסיס  צאלים .
לא במקרה הבחנתי בפוסטר הנ"ל  שהוצב לראווה בנשקייה , בעת שרות המילואים האחרון שלי , לא אגזים אם אומר שכמעט כל חיילי המילואים ביחידתי התבוננו ארוכות בפוסטר ואני בספק אם אכן הייתה בכוונתם לרכוש אי אלו אביזרים לנשקם האישי .
הצגת נשים כאובייקטים מיניים עמדה ועדיין עומדת במוקד תשומת הלב של הפמינזם , שכן רואים בה שופר של האידיאולוגיה הקפיטליסטית המושתתת על הערכים המערביים הפטריארכליים (פירסט
1 981 ; למיש  1998 ) בפוסטר הנ"ל בחרה כפי הנראה חברת הפרסום שעיצבה את הפוסטר עבור –  Tdi arms , בשיטת קידום מכירות המסתמכת על הזדהות  הקונה הפוטנציאלי עם המצב המוצג בה . במקרה שלפנינו : הקבלה בין שאיפות "שיפור הביצועים" של גבר פוטנציאלי בתחום המיני לבין שיפור "ביצועיו"  בתחום הצבאי או ליתר דיוק בכלי הנשק שלו. בעבודתי זאת אציין את סדר היום המגדרי של הפוסטר , אעמוד על הקשר  בין האופן בו מוצגת הנערה בפוסטר המצורף ובין האופן בו מוצגות נשים בפרסומות בישראל בכלל .כמו כן אקשור כל זאת לתאוריות של מגדרים שונים כפי שמציגים זאת חוקרות וחוקרים,  מחברות ומחברים  בתחום , כגון :  קייט מילט , נעמי  וולף , גופמן . דפנה למיש , ענת פירסט ואחרים .