עבודה לקורס תואר שני הדנה בחשיבות אשכול הפיס במערכת החינוך בישראל.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 98
שנת הגשה 2004
מספר מילים 3990
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

"אשכול פיס" חגיגה למדע טכנולוגיה ואומנות?
                                                            תוכן עניינים
רשימת איורים. 2
רשימת נספחים. 2
הקדמה. 3
רקע. 3
"אשכול פיס" – האם 'פיל לבן'?. 7
דיון 9
סיכום ומסקנות. 13
רשימת מקורות. 16
רשימת איורים איור 1: המבנה הארגוני של "אשכול פיס". 5
רשימת נספחים נספח א': ראיון עם מנהל בי"ס —
17
נספח ב':
ראיון עם מורה -17
נספח ג':
ראיון עם מורה -..17
נספח ד':
ראיון עם מנהל אשכול פיס –..18        הקדמה             אחת ההשתלמויות הראשונות בהן השתתפתי במקום עבודתי התקיימה ב"אשכול פיס" רמת גן. כעבור מספר שנים כשנכנסתי ל"אשכול פיס" רמלה אפפה אותי תחושה שכבר ביקרתי במקום, אם כי מעולם לא ביקרתי ב"אשכול פיס" רמלה. לקח לי זמן מה להבין כי "אשכולות הפיס" הם מבנים אחידים וזהים בתכנון הפנימי והחיצוני שלהם והם פזורים כמעט בכל עיר בארץ. בראשית יוני השנה, כבכל סוף שנה ערכנו אולימפיאדת משחקי חשיבה במרפסת "אשכול פיס" רמלה. בשעה שעסקנו בהחזרת השולחנות מהמרפסת אל המעבדות אמר לי המנכ"ל שלנו כי ישנם הבדלים עצומים בין "אשכולות הפיס", חלקם עומדים ריקים ללא שימוש ואחרים שוקקים ותוססים, הכל תלוי ב"אשכול". מאז, התחלתי לבדוק מה עומד מאחורי המושג "אשכול פיס", מה היו המניעים להקים מבנים אלו, למה הם משמשים, מדוע הכל זהה בהם ואחיד, ולמה אחדים  ממבני "אשכולות הפיס" ריקים ואחרים מלאי פעילות. אמנם מצאתי רק מאמר בודד בעיתונות אבל אתרי האינטרנט של משרד החינוך ושל "אשכולות הפיס" סיפקו לי את המידע החסר.
בנוסף ראיינתי מספר אנשי חינוך הקשורים בדרך זו או אחרת ל"אשכול פיס".
כך התאפשר לי לבחון את "אשכול הפיס" מנקודת מבטם של משרד החינוך, אנשי חינוך ומאמר ביקורת.