העבודה עוסקת באפליית מחירים-תופעה כלכלית זו נוצרת כאשר בעלי עסקים העוסקים באספקת מוצרים או בהפעלת "מקום ציבורי" מחליטים להפלות ולנהוג בצורה לא הוגנת ולא מוסרית כלפי לקוחותיהם

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4516
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

קורס : מוסר ועסקים (10523) תוכן העניינים:
מבוא
 3-4
בחינת ההיבט הכלכלי …  5-6
בחינת ההיבט החוקי –..
 7-8
בחינת ההיבט המוסרי .. 9-12
דיון ומסקנות –…    13
ביבליוגרפיה –…   14
מבוא
אפליית מחירים-  אחד הנושאים המרכזיים והבעייתיים יותר במדינה הוא הנושא של אפליית מחירים. תופעה כלכלית זו  נוצרת כאשר בעלי עסקים העוסקים באספקת מוצרים או בהפעלת "מקום ציבורי" מחליטים להפלות ולנהוג בצורה לא הוגנת ולא מוסרית כלפי לקוחותיהם יתכן בגלל מאפיינים אישיים כגון: נטייה מינית, מעמד אישי,לקות פיזית וכדומה. ויתכן שהם עושים זאת על בסיס השתייכות קבוצתית כגון:
דת, לאום, מין, ארץ מוצא וכדומה.אפליית מחירים זוהי תופעה חמורה ולא מוסרית, היא  פוגעת בשוויון זכויות במדינה ופוגעת בכבוד האדם, וכל אדם הבא לרכוש מוצר או שירות עלול להיפגע קשות היות ולא ניתן להגן עליו.
התפיסה המתבטאת מאחורי הרצון למנוע אפליית מחירים היא שהכרה בזכות הקניין של בעל העסק וההכרה בחופש העיסוק שלו אינה גוררת הכרה בחופש הפעולה שלו או בזכותו לפעול ללא מגבלות כלומר אי אפשר שלבעל עסק מסוים שהמדינה מכירה בבעלותו על העסק שלו תהיה חופש פעולה לעשות ככל העולה על רוחו מבלי שיהיה לו מגבלות כלשהם . תופעה כלכלית זו(אפליית מחירים) נהוגה במדינת ישראל מאז ומתמיד ובשנים האחרונות קיימת מגמה מתחזקת של הטלת חובות בחקיקה ובפסיקה של גורמים פרטיים לנהוג בשוויון.  דוגמה לאפליית מחירים- כאשר אותם מחירים שהחברה קובעת יכולים להיות מותאמים לאזורים שונים ,שבאזור הנחשב יוקרתי אותו מוצר יימכר במחיר גבוה יותר מאשר באזור הנחשב לא יוקרתי למרות שמדובר על אותו רשת (כדוגמת רשת הריבוע הכחול או רשת שופר סל).
בעבודתי אציג את היבט כלכלי של התופעה ע"י שימוש בביקורת על הנחות היסוד, ההיבט החוקי של התופעה ע"י שימוש במגבלות על הריסון החיצוני והפנימי, וההיבט המוסרי של התופעה ע"י שימוש בעקרונות המוסר. תוך התייחסות לסקירה ספרותית ע"י שימוש במאמרים מבוקרים אקדמאיים בינלאומיים.