מימון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3745
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

בס"ד עבודה במימון וקבלת החלטות     תקציר מנהלים עבודה זו עוצבה במטרה לפתח את יכולתי להשתמש ולנתח מידע כספי לשם תמיכה בהחלטות תפעוליות. כמו כן אדגים כאן תוצאות של החלטות כספיות ניהוליות שונות.
עבודה זו מחולקת לשתי מטלות:
במטלה הראשונה אצטרך להחליט ולתת את המלצתי בתור מנהל כספים של החברה  האם להשתמש בספק פנימי או להשתמש בתחלופה של  מקור חוץ  אבדוק בעזרת נתונים פיננסיים.
לאחר שאבדוק את הנתונים העכשוויים וגם העתידיים גם מבחינת גורמים פיננסיים וגם מבחינת גורמים לא פיננסיים אסיק האם הרווח גדול יותר אצל ספק חיצוני או אצל ייצור עצמי. המלצתי לאור היתרונות והחסרונות היא שעדיף מקור חוץ על פני ייצור עצמי.
במטלה השני מסופר על חברת WHITE אשר  פעלה עד לאחרונה בשוק ציוד לטיפול בחומרים כאשר לפני שנה התקבלה החלטה בחברה לפנות לשווקים נוספים – שוק יצור מכשור והנדסה .
 במטלה יוצגו 3 מודלים עיקריים הקיימים בשוק לבדיקה וניתוח עלות ההון הנדרשת לחישוב כדאיות ההשקעות בחברה.
מודל  כדאיות ההשקעה בחישוב עלות ההון, בעזרת עלות ההלוואות מודל  כדאיות ההשקעה באמצעות עלות הון המשוקלל, WACC מודל  שיטת תמחור נכסי ההון  . CAPM לסיום אציג מסקנות והמלצות סופיות לשתי המטלות.
    מבוא רקע על החברה מר וילר משמש  מנכ"ל וכן מנהל כספים של גלגלים בע"מ, אשר מייצרת גלגלים לאופניים, קטנועים, כסאות ,גלגלים. ככל הנראה מתרחב במהירות, נהנה מרווחים הולכים וגדלים, מתשואה נאה של 20% על ההשקעה ומרווח של 20% מהמכירות. הוא נתן דעתו על העובדה שסביר להניח שבגילו הוא לא יוכל להמשיך ולשמש בשני התפקידים של מנהל כללי ומנהל כספים.  אי לכך, הוא מינה אותי למנהל הכספים החדש, בעל ידע מעודכן במה שנוגע לעולם הפיננסי.  החברה קיבלה הזמנה מלקוח חדש עבור 20,000 גלגלים לשנה, בתור התחלה למשך שנה אחת, אולם מקווים שהדבר ימשך לאורך שלוש השנים הבאות. הגלגלים דרושים למכירת קו האופניים הנמכר ביותר שלו, הקו הקרוי "קו אופני הבארבי". הוא מוכן לשלם לנו 4 £ לגלגל; מחיר המכירה של האופניים היינו 40 £ ליחידה. מנהל הייצור  מזדרז    לספק לי את המספרים הבאים, אשר, לטעמו, הינם רלוונטיים לביצועה של הזמנה זו.
על החברה יש צורך לבדוק את העלויות ההשקעה  הנדרשות כדי להיכנס לתחום מתוך הבנה כי יש צורך לבצע כמה שינוים חשובים כגון: הכשרת העובדים והמנהלים על הציוד החדש, הקצאת מקום במחסנים לציוד ועוד.
כמנהל כספים  של החברה עלי לנתח את הנתונים הפיננסים והלא פיננסים על פי הדוחות הכספיים, ולחשב את הרווח נטו משני האופציות העומדים לפניי ספק פנימי או מיקור חיצוני, אשר אוכל להיצגים למנכ"ל  של החברה ולהמליץ לו האם מבחינה כלכלית כדאי להיכנס לפרויקט או לא.במידה והפרויקט כן כלכלי אמליץ על הדרך הטובה ביותר כדי לממן את עלות הפרויקט וכן את מקורות המימון הזולים ביותר תוך לקיחת שיקול של כל הגורמים המעורבים בזה.