קמפיין פרסום - יקבי רמת הגולן

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2002
מספר מילים 2733

תקציר העבודה

חלק א: מחקר ותאור סביבת השיווק
1 .       סביבה פנימית: יקבי רמת הגולן נמצאים בקצרין ומתמחים בייצור ושיווק יינות שולחניים איכותיים לארץ ולחו"ל. מטרות הייצוא של יקבי רמת הגולן:
א. לייצר יינות איכות בסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר תוך ניצול היתרונות היחסיים שלאזור הגידול: גולן וגליל עליון.
ב. התמקדות בפלחי השוק האיכותיים, במסעדות וחנויות המתמחות ביין.
ג. לבסס את מעמד היקב כיקב המוביל באיכותו בשוק הכשר בעולם ובשוק הבינלאומי.
ד. לבסס את מעמדה של מדינת ישראל כיצרנית יינות (מהעולם החדש) ואת הגולן והגליל העליון כאזור גידול איכותי וחדש בעולם היין.
יקבי רמת הגולן   מייצאים לכ – 
5 מדינות ברחבי חמשת היבשות (ראה נספח מס' 1).
מגמות בצריכת יין בעולם        ü          מעבר ליין איכותי יותר. מכירת היינות העולים יותר מ – $7 בארה"ב עולים בקצב של                  11% – 15% בשנה. יקבים משדרגים כרמים וזנים "עתיקים" בזנים "אציליים".
       ü          גלובליזציה של עסקי היין בעולם. עיסוק בייבוא וייצוא. השוק משופע במותגים מכל רחבי העולם.
       ü          מגמה של שינוי עיצוב המארז ליצירת בולטות על המדף. חברות משקיעות יותר בתחום הויזואלי והתצוגה.
       ü          PRIVETE  LABEL , רשתות קמעוניות מובילות בבריטניה, במיוחד החלו לשווק מותגי יין פרטיים.  ענף היין בישראל        ü          בישראל שותים כ – 32 מליון ליטר (כולל קידוש ויבוא), קרי: כ – 6 ליטר לנפש.
       ü          היקף מכירה כולל של יין בישראל – 700 מליון ש"ח.
       ü          ייבוא יין לישראל בשנת 2000 עמד על 200 מליון ש"ח, קרי: מהווה כ –
2 8%.
       ü          הערכה: בשנת 2002 הייבוא ימשיך לעלות ויתמקד גם בייבוא יינות כשרים.
       ü          מגמת רכישות ומיזוגים (ברקן – סגל, סלובטיק – נפתלי). מעברים בין חברות הפצה ועוד…        ü          פריחה של יקבי בוטיק.
מותג האב יקבי רמת הגולן – ערכי המותג: מומחיות, איכות, חדשנות, מצוינות, מובילות.
"יקבי רמת הגולן" זכו במדליית זהב ובמדליית כסף בתחרות היין הבינלאומית "וינאקספו 2001", במדליית זהב זכה ירדן 'הייטס ווין' 99, יין קינוח בסגנון יינות הקרח. "יקבי רמת הגולן" הם היקב היחידי מישראל שזכה במדליות זהב וכסף בתחרות בשנה זו. היקב זכה גם בשתי מדליות ארד. תחרות היין "וינאקספו" נחשבת לאחת משתי התחרויות החשובות בעולם בתחום היין. חברת "אל על" בחרה יינות למחלקות היוקרה שלה, חבר של 14 טועמים, מומחים בתחום, טעם בטעימה עיוורת 52 יינות מסדרת הדגל של היקבים המרכזיים בישראל, בעקבות תוצאות הטעימה החליטה "אל על" להגיש לנוסעי המחלקה הראשונה במטוסיו יינות שרדונה מסדרת קצרין ומרלו, קברנה סוביניון ו'הייטס ווין' מסדרת ירדן. לקוחות עיקריים: מסעדות, בתי מלון, רשתות …
העבודה ללא ביבליוגרפיה, וללא הערות שוליים