יזמות עסקית

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקציר מנהלים Drucker  (2001) הגדיר יזמות כתהליך יישום של רעיונות ותהליכים,והיכולת של היזם להוביל את הרעיון משלב הרעיון אל הפועל.   תחילה ניתחנו את נושא היזמות והצגנו לפי המודל של Landau   (1982)  מהו יזם וכמו כן תארנו את תרומתו של כל אחד מאיתנו לפרויקט זה.
בעבודה זו נותחה יכולתם של היזמים להקים עסק חדש של בירה בטעמים.                                                 שוק הבירה בישראל  נתפס כשוק בסטגנציה ובצמיחה אפסית ,, עובדה זו זוהתה ע"י היזם שחש את צורך הציבור לחדשנות, יצירתיות ולשינוי .                                                                                            הבירה נחשבת כמשקה שנצרך ע"י גברים , ולכן הבירה בטעמים תפנה לקהלי יעד ולפלח שוק שונה ( בעיקר נשים מעל גיל
5 ) .
לאחר פרק המבוא שסקר את שוק הבירה בישראל ואת ההזדמנות העיסקית שעומדת בפני היזם  והדגשת אסטרטגית הבידול שלו , הוצג פרק התוכנית העיסקית שמהווה נדבך חשוב בתכנון היזמי ,המיזם נבדק מכמה אספקטים ( שיווקים,תפעוליים, פיננסים ,משפטיים וכן הוצגו יעדי הצמיחה של העסק).
המסקנה הסופית היא שליזם יש את כל הדרוש כדי להפוך את הבירה לסיפור הצלחה עיסקי ,כאשר התסריט האופטימי מעריך שברבעון השלישי של שנת 2011 יעבור העסק לראשונה לרווחיות.
ייזום והקמת עסק הוא מכלול שלם של פעולות מורכבות הדורשות מקצועיות ובקיאות במספר רב של תחומים. כמו בכל מקצוע, ההצלחה מותנית הן בידע מוקדם, שהוא תוצאה של לימוד, והן ביכולת וכישרון אישי- שני האלמנטים המרכזיים בלעדיהם לא ניתן ליזום עסק. (אקשטיין
1 996) תוכן עניינים
1 . תקציר מנהלים 2
      
2 . תוכן עניינים …3
      
3 . ניתוח ההזדמנות העסקית 6
4 .  תוכנית עסקית 8
5 . ניתוח התאמת היזמים ליזמות -..17
6 . סיכום , מסקנות והמלצות –..19
8 . ביבליוגרפיה …20 9 . נספחים –21
מבוא
הבירה הבהירה  בישראל נחשבת כמשקה הנצרך ברובו ע"י גברים , גם יצרני הבירה פונים  בפרסום בעיקר לגבר הישראלי. לפני כחמש שנים בעת ביקור בפאב מקומי בחו"ל  עם חברים, התפלאנו לראות בפאב קהל נשים רב ,  כשנשים רבות צעירות ומבוגרות יושבות על הבר ושותות להנאתם בירה .כאשר בתווית של הבירה מתנוססת תמונתם של שתי נשים .                                                                                 לאחר שיחה קצרה עם המוזג בפאב,התברר שהבירה אותן שותות הנשים היא בירה  ביתית  בטעם אוכמניות שפותחה ע"י   יזם מקומי , ובניגוד לבירה המקובלת היא בירה בעלת    3.5 אחוזי אלכוהול , לעומת 4.8-4.9 אחוזי אלכוהול בבירה הסטנדרטית.                                                                                                                                                                                                                 הרעיון לפתח בירה  ביתית  מתרוצץ בראש אחד מחבריי  תקופה ארוכה ,והביקור בפאב היה הקטליזטור לפיתוח תחביב אישי של הכנת בירה ביתית בטעמים .                                                          לאחר כשנתיים של הכנת בירה לחברים ולמשפחה הקרובה שזכתה לתשבוחות ,החל להבשיל הרעיון של הפיכת התחביב לעיסוק העיקרי ,כאשר הכוונה היא לפתוח עסק עצמאי שמוכר ומשווק בירה במספר טעמים.                                                                                                                     עפ"י  Bangs  (1998 ) על היזם לשאול את עצמו שלוש שאלות לפני שהוא קופץ לבריכת היזמות :
1 . האם יוכל היזם להקדיש למיזם את כל הזמן הנדרש על מנת להריץ אותו על בסיס של תעסוקה מלאה   ,או שיש לו תחומי עניין נוספים כגון: משפחה והתחייבויות תעסוקתיות ?.       2. האם יוכל היזם להתמודד עם הסיכון הכספי שהמיזם המוצע דורש ?                                                                            
3 .  האם לדעת היזם,יש מספיק דרישה למוצר/שרות על להבטיח שמכירת המוצר או השירות ייעשה על בסיס של תעסוקה מלאה.                                                                                                                          לאחר שסימנו וי על כל אחת מהשאלות ,החל שלב ההתארגנות להקמת העסק.