סמינריון בתחום הסלולר והשיווק

תקציר העבודה

מבוא:
מאז המצאתו הפך הטלפון הסלולארי להיות אחד המדיומים המשפיעים ביותר על תרבות הצריכה שלנו על החברה ועל שוק הפרסום והמרקטינג.
הטלפון הסלולארי שינה את תרבות הפנאי שלנו,הפך להיות "חבר קרוב" ,  מכיל בתוכו את כל עולמנו ממספרי טלפון חשובים דרך תמונות,סרטים,מוסיקה וקישור לעולם החיצון שבמאה ה-21 הוא לא אחר מאשר רשת האינטרנט.
הטלפון הסלולארי יצר תרבות תקשורתית חדשה ,אינדיבידואלית,ניידת,נטולת מקום וזמן  שאינה כפופה לשום מגבלה למעט המגבלה הטכנולוגית.(Geser, 2006) הדעה הרווחת היא כי המדיום הסלולארי רק יגדל, יגיע לשווקים חדשים ונישות חדשות ויהווה את הפלטפורמה החשובה ביותר בעולם השיווק במאה ה-21 .
משנה לשנה  אנו רואים שהשימוש בסלולארי הולך וגובר ואנו נראה שטווח הגילאים 18-24 שמוגדר כדור הסלולר ילך ותרחב בעיקר לגילאים צעירים יותר אך גם לגילאים מבוגרים יותר ובעקבות כך החדירה הפרסומית-שיווקית לעולם הסלולר תלך ותגבר מעצם הפיכתו של הסלולר לחלק אינהרנטי של האדם המודרני במאה ה -21
. (Becker, Hanley, 2008) בנוסף אנו חייבים לקחת בחשבון כי עצם העובדה שהפרסום בסלולר יתפוס מקום מרכזי יותר אצל כל אחד מאיתנו בכל מקום ובכל זמן, מחייב את הגורמים הלוקחים  חלק במערכת הענקית הזו להתוות מדיניות קשיחה של נהלים וסטנדרטים בתוך שוק דינאמי מאוד ותחרותי מאוד . (Yaniv, 2008) במאמר זה אנסה לענות על מספר שאלות מרכזיות שעולות מתוך הכתוב במבוא:
האם הסלולר מעצם היותו אישי,ייחודי,בלעדי, ואף ברוב המקרים מאפיין אישיותי (בעיקר את אלו הנמנים על טווח הגילאים של דור הסלולר ) יכול להפוך למדיום השיווקי הטוב ביותר? המוצלח ביותר? הרווחי ביותר ? האם בעקבות חדירתו הגבוהה של הסלולר חל שינוי חברתי – צרכני ? האם יש צורך בשינוי כזה ? האם המדיום הסלולארי מהווה יריב שקול ואולי אף מוביל למול שיטות הפרסום האחרות הבאות לידי ביטוי בכלי התקשורת?
תוכן עניינים:
– תוכן עניינים 2
–   מבוא –3-4
-מקומו של הסלולר בחברה –5-8
-הסלולר ככלי שיווקי -9-14
-דעת המחבר –15-16
-ביבליוגרפיה –17-18