בחינת בית בקורס תרבות הגוף - ייצוגי הגוף הנשי באומנות המודרנית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1674
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

בחינת בית בקורס "תרבות הגוף – ייצוגי הגוף הנשי באומנות המודרנית" "האשה החדשה" בתחילת המאה ה20 – סקירה של הרקע התרבותי, החברתי והכלכלי וביטויים באומנות החזותית, בהתייחס למאמרה של לין פריים Frame, Lynne, "Gretchen, Girl, Garconne? Weimar Science and Popular Culture in Search of the Ideal New Woman", Women in the Metropolis, 1997
המונח  "האשה החדשה"  עלה לראשונה באמצע המאה ה19 ומתקשר להישגי המאבק הפמיניסטי למען זכויות נשים. פריצת הגבולות הישנים והטשטוש המגדרי החדש זכו לביטוי בכל תחומי היצירה, המחקר והמדע. תהליכים אלו באו לידי ביטוי גם בספרות, בהגות ובאומנות, ביצירותיהן של אומניות התקופה… במאמרה של לין פריים, היא מתארת את התחזקות מעמדם של אנשי המדע והרפואה ומתארת את התפתחות השיח המדעי כבעל תוקף חברתי חזק ואת פועלם של הגניקולוגיים שהפכו למומחים לנשים ולנשיות ועסקו בטקסונומיות… הכותבת מבטאת עמדה אופיינית לשיח הפמיניסטי, הדומה גם לעמדה שמבטאת הסופרת נעמי וולף בספרה "מיתוס היופי" משנת 1991…
*העבודה ללא מקורות