מאדי ווטרס

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4291

תקציר העבודה

Rollin' And Tumblin':
מאדי ווטרס, בין מיסיסיפי לשיקגו עבודת גמר בקורס "תולדות הג'אז – מרובע החלונות האדומים בניו אורלינס ועד לאולם הקונצרטים קארנגי הול בניו יורק" תוכן עניינים
הקדמה 3
Country Blues – שורשיו של מאדי ווטרס,
1 915-1942 -..4
– מאדי ווטרס וסצנת הבלוז של שיקגו,
1 943-1976 –..5I’m Ready I Want To Be Loved – שירת הברבור של מאדי ווטרס,
1 977-1983 .12
סיכום 14
ביבליוגרפיה -.15
נספח – האלבומים עליהם נעשתה העבודה ורשימת השירים –…16
הקדמה לעולם לא אשכח את היום בו נכנסתי לעולם הקסום שמתווה מאדי ווטרס במוזיקה שלו. כך הכל החל: הייתי בשדה תעופה קטן, במדינה עוד יותר קטנה, עם עשרה דולרים בכיס שחיפשתי להמיר במשהו שיעסיק אותי בטיסה שלפני.
כהרגלי, הדבר הראשון שנכנסתי אליו זה חנות דיסקים – יותר נכון לומר, קיוסק –  והסתכלתי בשעמום על המדפים. את זה אני מכיר, את זה יש לי, את זה אני לא אוהב, לזה אין לי מספיק כסף… ואז עיני נחתו על דיסק שאת עטיפתו מפאר גבר שמנמן עם חיוך ממזרי: "Muddy Waters Hard Again". ראיתי שיש לי מספיק כסף, השם היה לי מוכר, ובהיעדר אפשרות אחרת החלטתי לקחת את הסיכון. היום, 5 שנים אחרי, אני לא יודע איפה הייתי ללא אותו דיסק, שהכניס אותי לא רק לעולמו של מאדי ווטרס אלא היווה עבורי את שער הכניסה לעולם הבלוז. מאז שמעתי אמני בלוז רבים וטובים אחרים, אך כידוע – לאהבה הראשונה אין תחליף.
מיותר לציין, כמובן, שאני לא היחיד שחושב כך: בכדי להמחיש את ההשפעה העצומה שלמאדי ווטרס היתה (ועדיין יש) הן על עולם הבלוז והן על עולם הרוק, בחיפוש באתר All Music Guide התגלו יותר מ-30 שירים שונים ששמו של מאדי ווטרס מוזכר בשם השיר, כגון: Ode To Muddy Waters של Big Daddy Kinsey, Death Of Muddy Waters של גארי סמית', Muddy Waters Blues של ג'ון מאיול, Homage To Muddy Waters של להקת Hobo Blues Band, השיר Crossing Muddy Waters של ג'ון היאט, Muddy Waters For President של ביג דייב מקלין ועוד רבים אחרים. זאת, מבלי להזכיר את עשרות ואולי אף מאות גרסאות הכיסוי שעשו להקות בלוז ולהקות רוק לשיריו לאורך השנים.
כיום, במבט לאחור, אי אפשר לדמיין את עולם הבלוז החשמלי ללא תרומתו העצומה של מאדי ווטרס. למעשה, קשה לחשוב גם על הרוק ללא מאדי ווטרס, שבשיריו החל משנות הארבעים המאוחרות של המאה העשרים הצליח לנסח באופן המובהק ביותר תחושות ומאווים, חמוש ב"גיטרת סלייד" ובקולו הייחודי.
אינני מתיימר בעבודה זו להראות אובייקטיבית את מהלך חייו, וגם לא לתת ביקורת זו או אחרת לאלבומיו. המוזיקה של מאדי ווטרס חדרה עמוק לליבי, והיא מלווה אותי לכל אשר אלך. בעבודה זו אתווה את מהלך חייו והמוזיקה שלו, שעוצבה עם השנים. כל אחד משלושת חלקי העבודה מלווה בחוויה האישית שלי עם דיסק שהוקלט באותה התקופה. אני מקווה שעבודה זו תהיה צוהר לאנשים שעוד לא נחשפו לבלוז ולמאדי ווטרס כמוני, ותפתח אותם לעולם של המוזיקה האמוציונלית, החמה והמדהימה הזאת.