פרה סמנריון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2385
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

עולם הפרסום סובב אותנו כל הזמן : בכל פעם שאנחנו פותחים עיתון  או מגאזין , מדליקים טלויזיה , מאזינים לרדיו או מביטים בשלטי חוצות בדרכים ועוד, אנו נתקלים בפרסומות, הפרסום הוא אחד מגורמי החברות, שהשפעתם  הולכת וגוברת . בתקופה המודרנית עניינו של הפרסום הוא לכאורה להגביר מכירות, אך הוא גם "מוכר "אידיאולוגיה , כאשר אחד מהתהליכים שבאמצעותם מתבטאת אידיאולוגיה זו , הוא יצירת דימויי נשים בפרסום.
בעזרת הפרסומות , המפרסמים יכולים להגיע לצרכן הפוטנציאלי , כאשר הפרסומת בנוסף , מהווה מימון לפעילותם של אמצעי התקשורת .
לפרסומת יש חשיבות כלכלית מכרעת ולכן יש לה השפעה רבה ביותר במערכת השיווק , אשר משפיעה על המערכת הכלכלית , כאשר הם מעוניינים ברווח מקסימלי. בדרך כלל פונה הפרסומת אל קהל המטרה באמצעות מאפיינים מייצגים של קהל זה. שימוש באובייקטים וסטריאוטיפים בפרסום הטלויזיוני הינו רב ומשתמשים בו על מנת לחדד סיטואציות . הפרסום מסתמך לרוב על אובייקטים וסטריאוטיפים , כאשר נשים מופיעות לרוב בפרסומות לבגדים , מוצרי טיפוח , חומרי ניקיון ומזן והגברים במוצרים איכותיים ויוקרתיים , כגון : מכוניות.
גבריאל ויימן ( 2000 ) גורסת אף היא ומראה את התחומים שקושרים מגדר ותקשורת , ניתוח תכנים תקשורתיים מבחינת הבדלי מגדר ומיניות ( סקסיזם ), הבדלים בין גברים ונשים בצריכות תקשורתיים ובפענוח מסרים, בדיקת הבדלים מגדריים ממסדיים בתהליך ההפקה והייצור של התקשורת.
הגברים מוצגים כרציונליזם , רציניים שאפתניים ודומיננטיים , לעומת הנשים שמוצגות כתלותיות , שימוש בתכונות גופניות , מוצגות על רקע הבית / דגש על הופעה חיצונית , והיא הראתה כיצד מוצגים נשים וגברים בפרסומות : גיל ¾ מהנשים הינן בגיל 21-30 , בעוד שלמעלה ממחצית הגברים הם מגיל 30 , עיסוק : נשים מוצגות בעיסוקים של עבודות הבית , כמעט פי 10 מהגברים , לעומת זאת הבדל גדול והפוך בכיווני נמצא בעיסוקים הדורשים מיומנות גבוהה , צורת ההופעה : כמעט 1/3 מהנשים אינן מופיעות בלבוש מלא לעומת 1/7 מהגברים.
שאלת המחקר שלי היא :
" כיצד מוצגת דמות האישה בפרסומות של הלבשה תחתונה "?
בחרתי בשאלה זו , כדי לחקור את צורתה של האישה בפרסומות ואיך משתמשים ביופי והמיניות של האישה בשיווק מוצרים.
העבודה שלי תתבסס על ניתוח פרסומות שאספתי ממגזין "לאישה ". הבאתי 3 פרסומות שונות של דוגמניות יפות המפרסמות הלבשה תחתונה לנשים.