עבודת גמר בסדנת יח"צ - רכבת ישראל. עבודה שזכתה לשבחים רבים בקרב מרצי מכללת ספיר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3927
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

הקדמה בימינו אנו, שימוש ברכבות הינו צורך הכרחי אשר קיים בכל רחבי העולם. ממשלות רבות וגופי תכנון שואפים להגדיל את השימוש באמצעי הסעה המוניים, דוגמת רכבות אשר אינן משתמשות באמצעי התעבורה העיקרי, הכביש. השימוש ברכבת חוסך את העומס על תשתית זו אשר נגרם רובו ככולו ע"י מספר גדול של רכבים פרטיים אשר מתנקזים לצוואר בקבוק ויוצרים פקקי תנועה ארוכי טווח. עומסים אלו אשר שוחקים את התשתית התעבורתית וגורמים לבזבוז של אחד מהמשאבים היקרים ביותר לאדם, הזמן. מעבר לכך כמות הרכבים אשר הולכת וגוברת יוצרים בעיה סביתית חמורה מאחר מאחר וגם רכב "עומד" הינו רכב מזהם אשר צורך דלק רב.
תוכנית עבודה רכבת ישראל 2010 – פרוייקט "ישראל מאוחדת" שלב ראשון – מטרת הפרוייקט מטרת הפרוייקט, "ישראל מאוחדת", ליזום פעילות יחסי ציבור אשר תעודד שימוש ברכבת ישראל ותגדיל את מספר הנוסעים בה. במהלך הקמפיין נרצה להחדיר לתודעת הציבור הישראלי את יתרונות הנסיעה ברכבת תוך הענקת דגש לזמינות, מחיר, נוחות ובטיחות.
עם תום איסוף המידע שכלל מחקרים שונים אודות רכבות בארץ ובעולם, סקרי שביעות רצון של לקוחות הרכבת ומעקב אחר המתחרים, החלטנו לפתח את פרוייקט "ישראל מאוחדת" אשר פונה לכלל אוכלוסיית ישראל כשותפים ולא כצרכנים, במטרה להעביר מסר ברור וחד, באמצעות מספר פעולות עתידיות בהן עוסקת רכבת ישראל: 
1 – מגמה ירוקה – איכות הסביבה – רכבת ישראל החלה לייחס משמעות מרכזית לנושא איכות הסביבה. פעולה זו יכולה לאחד את הציבור ולהבין את חשיבות איכות הסביבה במקום בו אנו חיים. רכבת ישראל, בניגוד לרכבים פרטיים, פחות מזהמת את הסביבה.
2- שינוי תדמית הרכבת אל מול הצרכן – על מנת לשכנע את הנוסע להשתמש ברכבת, יש לשפר את חויית הנסיעה ברכבת ולהתאים אותה לצרכיו כך שהנסיעה ברכבת תהווה פיתרון אופטימאלי לצורכי הגעה אל יעדים שונים. לשם כך, הוחלט לייבא רכבות מהירות וחדשניות אשר יהיו זמינות לקהל הנוסעים, יאפשרו ישיבה נוחה ומרווחת ומעבר לזה יעניקו תחושת בטיחות לכלל האוכלוסייה.
3 – השקת קו חוצה ישראל "קריית שמונה – אילת". רכבת ישראל תקיף את המדינה כולה מצפון ועד דרום ותאפשר נגישות לנסיעה ברכבת לכלל אוכלסיית ישראל. עקב כך יקבל המסר שאנו מנסים להעביר: "ישראל מאוחדת" משנה תוקף,  שכן כלל אוכלוסיית הארץ תהיה בעלת נגישות ותוכל להנות משירותי הרכבת. בל נשכח כי מדובר במדינה מרובת שסעים שאת חלקם ניתן לאחות וזאת ע"י צמצום הפערים בין הפריפריה למרכז באמצעות הנגישות שעליה דובר.
4 – עיצוב חדשני של רכבת ישראל בסיוע בית ספר שנקר. הרכבת תעוצב בצבעי המדינה – כחול לבן שיעניקו הרגשה של אחדות. תאריך הגשה: 14/03/2010 סמסטר א' תש"ע