מערכות מידע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3227
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תוכן העניינים
1.תוכן העניינים –..2
2 .מבוא –3-4
3 .פרק א' – B2C, B2B
4
4 .פרק ב' – 6C's -…5-6
5.פרק ג' – רכישת מערכות תוכנה –6-8
6 .פרק ד' – מרכיבי החומרה -8-11
7.פרק ה' – האיומים על בטחון המידע ..12-13
                                           
8 .סיכום -14
9.ביבליוגרפיה –15
מבוא
בעבודתי זו אנתח את המסחר האלקטרוני שמטרתו לאפשר לכל בית עסק להשתמש באינטרנט לצורך יצירת חוויות עשירות יותר עבור הלקוחות.
האינטרנט מהווה אמצעי ליצירת מערכת יחסים קרובה יותר עם הלקוחות, וליצירת קישורי תהליך ישירים עם שותפים למסחר. יותר מכל, מסחר אלקטרוני מאפשר לחברה להבין, ליצור ולספק את השירותים והמידע הדרושים לכל לקוח ולכל שותף – בכל זמן, בכל מקום ובכל התקן. המטרה הינה להפוך את האינטרנט לחלק מפעולותיו היומיומיות של כל ארגון. המסחר האלקטרוני כבר משנה את הדרך בה מתנהלים עסקים בעולם ובישראל ויחד עם זאת נדרשת מחשבה עסקית מעמיקה על התנהגות הצרכנים באינטרנט. "סחר אלקטרוני" הינו מונח המתייחס לסדרת פעילויות לביצוע עסקה בין שני צדדים, בה מעביר צד אחד למשנהו ערך כלשהו תמורת מוצר ו/או מידע, באמצעות רשת תקשורת פתוחה.
במילים אחרות : מסחר אלקטרוני משנה את מתכונת התקשורת בין הצדדים לעסקה כאשר מסמכי הנייר וערוצי התקשורת המקובלים כיום (טלפון, פקסימיליה, טלקס, דואר) מוחלפים ע"י מסמכים אלקטרוניים (או תנועות אלקטרוניות) המועברים ברשת תקשורת פתוחה.
סחר אלקטרוני עשוי להביא תועלות ניכרות לחברות העוסקות בו:הפחתת עלויות, הגדלת מכירות, והקטנת הצורך בנכסים מוחשיים.
תופעת הסחר האלקטרוני משנה במידה ניכרת את כלל מערכת היחסים בין השותפים למסחר, ומקרבת את מאפייני השוק לתנאי שוק משוכלל.
קביעה זו תקפה בשלושת סוגי העסקות :
עסקה הנקשרת בין שני גורמים עסקיים   B2B  ("עסקה סיטונאית"), עסקה הנקשרת בין גורם עסקי ללקוח פרטי   B2C ("עסקה קמעונאית"), עסקה הנקשרת בין שני גורמים פרטיים    C2.C