קמפיין פרסום

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3946
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

תקציר העבודה קיבלה ציון 98
תפקידה של תקשורת שיווקית הינה לבנות את המותג ולהוציא לפועל את האסטרטגיה השיווקית של החברה. התקשורת השיווקית אחראית לכל סוגי הפרסום ולתקשורת מול לקוחות ומול קהל חיצוני. ניתן לחלק את תמהיל התקשורת השיווקית לשני סוגים: פעילויות "מעל הקו" ופעילויות "מתחת לקו". הקו הינו קו דמיוני המפריד בין אסטרטגיה לטקטיקה. פעילויות המתבצעות מעל הקו (ATL – Above The Line) הינן פעילויות אסטרטגיות של פרסום ויחסי ציבור, שמטרתן עיצוב מסר או תדמית ושימוש במדיה כאמצעי להעברת המסר. פעילויות המתבצעות מתחת לקו (BTL – Below The Line) הינן פעילויות טקטיות המיועדות למכירה מיידית, כמו פעולות של קידום-מכירות, מכירה אחד-על-אחד ואירועים שונים – השקה, ירידים ותערוכות (קוטלר והורניק, 2000).   לפי קוטלר והורניק (2000), פרסום הינו כל צורה של הצגה וקידום של רעיונות, סחורות או שירותים באופן לא אישי ותבשלום, על-ידי מעניק חסות שזהותו ידועה. Dibb et al. (2001) הגדירו פרסום כצורה בתשלום של תקשורת לא אישית המועברת לצרכנים באמצעות מדיית המונים כמו טלוויזיה, רדיו, עיתונים, מגזינים, דיוור ישיר, רכבים של תחבורה ציבורית, שלטי חוצות ואינטרנט. לטענת החוקרים, לפרסום שימושים רבים: יצירת מודעות על מוצרים, ארגונים ומטרות; לדרבן ביקוש עיקרי ובררני; לבטל השפעת פרסום מתחרים; לעזור לאנשי מכירות; לחנך את השוק; להגדיל שימוש במוצר; להזכיר ולחזק; לצמצם תנודות מכירות.
עבודה זו העלתה הצעה לקמפיין פרסומי של איתורקיד – מכשיר חדשני לאיתור ילדים קטנים. תוכן עניינים

1 . מבוא. 3
2 . תדריך לקוח. 4
3 . פיתוח אסטרטגיה שיווקית ופרסומית. 6
3 .1. יעדי הפרסום.. 7
3 .2. MSTP – פילוח, שוק מטרה ומיצוב. 7
3 .3. תמהיל השיווק. 8
4 . אסטרטגיית מדיה. 10
4 .1. המסר הפרסומי 10
4 .2. תמהיל המדיה. 11
4 .3. תוכנית מדיה. 12
5. תקציב הפרסום.. 14
6 . אפקטיביות הפרסום.. 16
7. ביבליוגרפיה. 17