ניתוח בנק לאומי בקורס לניהול השיווק, העבודה קיבלה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
ציון 92
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3870
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

תוכן העניינים
תוכן העניינים.. 2
1 .                           תקציר מנהלים.. 3
2 .            מבוא. 5
3 .                           ניתוח החברה. 5
א.                על הבנק. 5
ב.                               תמהיל המוצרים.. 6
ג.                                         פילוסופית ניהול השיווק. 8
ד.                          ניתוח מתחרים.. 10 ה.                                  מודל בוסטון לחברה. 13
ו.                                  אסטרטגיות המחרה. 15
4 .                                סיכום ומסקנות.. 17
5.                      ביבליוגרפיה. 18
בנק לאומי והחברות-הבנות שלו מהווים את אחת הקבוצות הבנקאיות הגדולות בישראל, ומנהלים פעילות שהחלה לפני 108 שנים (בנק לאומי, 2010) .
הבנק מחזיק בשורה של חברות בנות אשר מפורטות באיור הבא (נלקח מתוך הדוח השנתי של הבנק):
איור  1- מבנה האחזקות של בנק לאומי נתח השוק של הבנק נע בין 16% (בנקאות פרטית) ל 43% (פקדונות). הבנק נמצא בדרך כלל בעמדה מובילה במגזרי הפעילות שלו.
תמהיל המוצרים או השירותים של הבנק גדול במיוחד. המדובר במאות אם לא אלפי מוצרים שונים הנובעים מהגיוון והביקוש לשירותים שונים בכל מגזר.
הבנק נוקט באסטרטגיות של הגנה והרחבת נתח השוק שלו. הביצוע הוא באמצעות טכנולוגיה, פריסה גאוגרפית והדגשה של חווית ואיכות השירות.
ניתוח SWOT מזהה איומים עיקריים בדמות המשבר הפיננסי, הרגולציה ודעת הקהל אשר אינה אוהדת את הבנקים (בלשון המעטה).. הזדמנויות נוצרות משינויים טכנולוגים ושינויים באורך החיים. לבנק יש מעט מאד חולשות פנימיות הנובעות מקרב הבעלות והחלפת ההנהלה הצפויים (אפללו & בסוק, TheMarker – המאבק בבנק לאומי – מדינת ישראל מאבדת שליטה – שוק ההון, 2010) . הבנק לעומת זאת חזק בצורה יוצאת דופן ביכולותיו הטכנולוגיות, הפריסה וההגעה ללקוחות והיכולת לתרגם אותן לרווחים .
בניתוח של הכוחות המעצבים את התחרות, ע"פ פורטר, יש על החברה איום רציני מצד מצטרפים חדשים (בדגש על בנק הדואר), אין איום מצד הספקים, קיים אין להלכה איום מצד הקונים, ישנו איום מסוים שלמוצרים תחליפים ואיום אמיתי מצד המתחרים. לבנק יש (על פי מודל בוסטון) פרות חולבות, כוכבים עולים, וסימני שאלה. מצב הבנק נראה מעולה, הוא ריווחי ואף מסמן לעצמו את יעד התשואה ומשיג אותו..
אסטרטגית ההמחרה היא של מקסימום רווח . כתוצאה מכך מתמקד בעיקר בהובלה באיכות המוצר אך גם בגיוון השירותים.