אחריות תאגידית-חברת מוטורולה.ציון 90

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4963
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

תקציר מנהלים אחריות תאגידית היא שם כולל לשורה של כללי התנהגות של תאגיד המבקש להיחשב כארגון המתנהל כ"אזרח" הגון, המתייחס כראוי למחזיקי העניין (לקוחות, ספקים, קהילה מקומית ועוד)הסובבים אותו. התנהלותם של ארגונים, בעיקר חברות עסקיות, לפי כללים של אחריות תאגידית, אינה פשוטה כלל ועיקר, משום שבאופן טבעי היא נוגדת את התנהלותו הטבעית של הארגון כמי שרוצים להגשים את מטרותיו. הגשמת המטרות הארגוניות באה, לעיתים מזומנות, על חשבון קידום מטרותיהם של אחרים – העובדים, הסביבה, והציבור בכללו.
עבודה זו בוחנת את חברת מוטורולה בתחום האחריות התאגידית.                                                        המבוא
דן בהגדרות של אתיקה בעסקים, אחריות תאגידית ומטרות העבודה.                            בחלק הראשון ישנה הצגה של בעלי העינין ומפורט במודל בעלי העניין את היחס של מוטורולה בתחום האתיקה כלפי בעלי העניין של החברה.
בהמשך הוצגו שלושה תחומים בהם החברה פועלת באופן אתי –
1 .איכות סביבה 2. כלכלה 3.קהילה  ותחום נוסף המתייחס למשאבי אנוש אשר בחרה הכותבת להתמקד ולהעמיק. הדגש נעשה תוך מתן התייחסות ביקורתית,מודלים ותיאוריות רלוונטיות לנושא. ההתמקדות כללה את תיאור ההיבט מבחינה ארגונית, ריסון פנימי, ריסון חיצוני, ניתוח בהתאם לקבלת החלטות (מוסריות ואתיות) .המסקנה הנובעת מניתוח באמצעות המודל לקבלת החלטות, מתייחסת לפתרון מקיף בעל שלושה שלבים:                                                                                                                         שלב א': הערכה על בסיס עקרונות שלב ב' – פתרון ע"פ הסגולה הטובה  ובנוסף- Benchmarking אשר בוצע בהשוואה לבנק הפועלים בתחום משאבי אנוש . לבסוף הדו"ח מתמקד בניתוח של הקוד האתי בחברה והמלצות לשיפור.לבסוף דנה העבודה בקוד האתי הארגוני באופן מפורט.
תאריך הגשה: 17 במאי 2009
תוכן עניינים:
מבוא -4
הצגת הארגון מוטורולה –5
הצגת בעלי עניין –5-6
היבטים הנוגעים לאחריות תאגידית
1 .1.1.
    כלכלה 7
1 .1.2.      היבט הבינלאומי 8
1 .1.3.     איכות הסביבה …8
1 .1.4.    טכנולוגיה –.8
1 .1.5.    קהילה –…8-9
1 .1.6.    קבלת החלטות 9-10
2 .       ניתוח התנהגות האתית של מוטורולה בתחום משאבי אנוש
2 .1.    הצגת נימוקים בבחירת התחום -.10
2 .2.    התנהגות אתית של מוטורולה בתחום משאבי אנוש …10-12
2 .3.    התייחסות ביקורתית -12
2 .4.    המלצות לשיפור –..13
2 .5.    BENCHMARKING –..13-14
חלק ב'
3 .       הצגת הקוד האתי –..15-17
סיכום –17
ביבליוגרפיה –18-19
נספחים ..20-21