ניהול מידע - תכנון מערך סחר אלקטרוני לחברת "רשת-או-פלסט"

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2703
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תוכן העניינים                                                                                    מס' עמוד תקציר מנהלים                                                                       1   מבוא                                                                                                        3
1 .רקע                                                                                                       3-4 מוצרי תיאטרון הצפון                                                                                                   תמהיל המוצרים                                                                           מטרות העל של תיאטרון הצפון הפילוסופיה של תיאטרון הצפון                                                      
2 . נתוח הסביבה הארגונית                                                                    5-6                כח מיקוח לקוחות                                                                               ספקים                                                                                    מתחרים                                                         מוצרים תחליפיים                                                                
3 . ניתוח הארגון                                                                                    
6 -9    מודל SWOT                                                                  מודל "כסף"- מרכיבי הצלחה קריטיים CSF                                                                        תהליכים פנימיים                                                                 
4 . הצגת הנושא הנדון-הגדרות ותיאוריות שונות                                 9-11                       5. הדיון- ניתוח הארגון בהקשר לנושא                                                11-13                     
6 . המלצות וסיכום                                                                                              המלצות לעתיד                                                    7. ביבליוגרפיה                                                                                               14                                                                                                                                                                                                                                                       מבוא
נושא העבודה הינו עבודת תכנון המיועדת להקמתו של אתר למסחר אלקטרוני עבור חברה מסחרית הפועלת בשוק.
החברה אותה בחרתי היא חברה העומדת כיום בפני ארגון מחדש. עד לעת האחרונה היתה חלק ממפעל גדול יותר, שעסק בפיתוח, ייצור ושיווק של אריזות ויריעות שונות מפרופילן וכן רשתות פלסטיות לתעשיה, בניין וחקלאות. אף שמוצרי הפרופילן מהווים כיום כ – 70% מסך התוצרת המשווקת אין שמו של המפעל – "רשת-או-פלסט" – מעיד עליהם דבר.
מסיבות עסקיות החליט לאחרונה הבעלים לפצל את המפעל לשניים. לחטיבת הפרופילן יינתן שם חדש, בעוד חטיבת הרשת, בה עוסקת עבודה זו, תיוותר עם השם בו היא מוכרת. החלטה זו חסויה כיום, והיא תפורסם רשמית רק לאחר השלמת ההכנות הנדרשות לפיצול.
ל"רשת-או-פלסט", במתכונתה הנוכחית, יש כיום אתר אינטרנט co.il) (http://www.rop.,  שיש בו מידע כללי על החברה ועל מוצריה, אך לא ניתן לבצע בו הזמנות או קניות. הרשתות שמייצרת החברה מוכרות היטב בשוק המקומי ובחו"ל וידועות בטיבן, אך יש להן מתחרים לא מעטים בשווקים אלו. התפישה השיווקית הנוכחית של המפעל – "תפישת המוצר" – שמה דגש על שיפור באיכות המוצרים ולא על שיווקם. בשל כך לא מובא לידי ביטוי פוטנציאל המכירות הגדול של החברה, המגובה ביכולות הייצור הגבוהות הקיימות בו.
בשל המיתון שאליו נקלע המשק, צמצום הבניה והחרפת המצב הבטחוני, לא הצליחה החברה לעמוד בתחזית גידול המכירות שהציבה לעצמה, והיקף רווחיה ממוצרי הרשת ירד מאד.
לדעתי יפתח המסחר האלקטרוני בפני החברה (במתכונתה החדשה) ערוץ הפצה שיאפשר לה להגדיל את מכירותיה באמצעות מתן מענה ישיר, מהיר ואף זול יותר (ללא "דמי תיווך") לצרכיהם של לקוחותיה.