עבודה ביסודות השיווק

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1470

תקציר העבודה

שאלה 1
א.     בזק נוקטת באסטרטגיית פיתוח מוצר (product development) – לקחת מוצר קיים או חדשים ולפתח אותו בצורה חדשנית כגון אריזות חדשות וכו'… אנחנו למדים זאת מזה שכתוב במאמר שבזק "מגדילה את פעולותיה בכניסה לתחום המחשבים הניידים בישראל. מכאן שזה מוצר חדש שהיא רוצה לפתח אותו ולהיכנס לשוק ב.     ישנם כמה סוגים לפילוח השוק שבזק רוצה להיכנס אליהם:
1 .      סוג הלקוח – פרטי , ממשלתי , תעשייתי  . בזק יכולה לפלח את השוק הפרטי בישראל ולבדוק את הרגלי הצריכה של המגזר הפרטי בתחום הטכנולוגיה והמחשבים.
2.      התנהגותי – הרגלי רכישה, שימוש, איסוף מידע ונאמנות – בזק יכולה לפלח את הרגלי הרכישה והנאמנות , כיוון שראינו ש HP מחזיקה ב כ
5 % מפלח השוק , כמה נאמנים למותג ? כמה מרוצים מהמותג ? כמה מוכנים להחליף את המותג במותג זול יותר ?
3 .      תועלתי – תועלת מעשית – בזק יכולה לפלח את השוק ולראות לאן המגמה הכללית בשוק ? האם השוק נע לעבר 'מחשב לכל אדם' או יותר לכיוון 'מחשב לנצרך' , האם מחשב בשוק הישראלי הוא דבר הנצרך , ומשתמשים בו בעת הצורך, או שיכול לשמש גם ככלי להעברת הפנאי בין צעירים ? ג.      על ידי פילוח לפי מחקר סגנון חיים אני מרוויח מספר דברים : הקטנת הוצאות השיווק , לצד יעילות גדולה יותר של הפעילויות השיווקיות וגם הימנעות ממלחמות שיווק המבוססות על מחיר נמוך. ההשפעה היא בעיקר לטווח הארוך, בצורה של יעילות גבוהה בעלות נמוכה. לעומת זאת, הבעייתיות בפילוח חד ממדי הינו בכך שמשתנים בודדים (כלכליים או דמוגרפיים …
*** ללא מקורות