עבודה ביסודות השיווק בנושא ביטוח סיעודי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 6462
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תמצית מנהלים – עבודה ביסודות השיווק תוכן העניינים
מבוא

עמוד  2
ניתוח המוצר על-פי תמהיל השיווק -.. עמוד  3
התפיסה השיווקית
עמוד  8
שלב המוצר על-פי מחזור החיים שלו – עמוד  9
פלחי השוק המתאימים לביטוח סיעודי . עמוד  11
איכות המוצר והשירות שמעניק הארגון עמוד  13
מתחרי המוצר וניתוח הארגון על-פי מודל SWOT עמוד  15
הוספת מוצר חדש לתמהיל מוצרי הארגון –.. עמוד 
1 8
סיכום ..
עמוד  19
ביבליוגרפיה -…
עמוד  20 נספח א'- תוצאות הסקרים .. עמוד  21
שם המגישה: ת.ז.:
בעבודה זו בחרתי במוצר- "דואגים למחר"- פוליסת ביטוח סיעודי של חברת הביטוח "מגדל", כאשר הארגון שמוכר את המוצר הוא "X סוכנות לביטוח בע"מ". ביטוח סיעודי בא לתת פיצוי כספי למצב שבו אדם אינו מסוגל לבצע בכוחות עצמו פעולות יום-יומיות בסיסיות (כמו: לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, לאכול ולשתות ועוד) או במצב של תשישות נפש (כמו אלצהיימר). סוכנות ביטוח X היא סוכנות ותיקה הפועלת בתחום הביטוח למעלה מ-30 שנה. בסוכנות מועסקים 6 עובדים, מתוכם 3 אנשים מכירות. הסוכנות עוסקת במגוון סוגי ביטוח: ביטוחי רכב, דירות, חבויות ועסקים, ביטוחי חיים, פנסיה, בריאות וסיעוד. במהלך עבודה זו, ראיינתי את מנהלת המכירות בתחום הבריאות של חברת הביטוח "מגדל", וקיבלתי ממנה סקירה על מצב הביטוח הסיעודי בשוק ושיווקו מול החברות המתחרות. כמו-כן, עיינתי בנתוני המכירות של סוכנות הביטוח בשנים 2002-2007, ובעזרת מנהל סוכנות הביטוח הגעתי למסקנות על בעיות המכירה והחולשות של הארגון. בדקתי את תנאי הפוליסה הסיעודית ובטבלת התעריפים והבנתי את תשובת המבוטחים בסקרים על מחיר המוצר ותנאי הביטוח. ראיינתי מבוטחים, הן טלפונית והן בפגישות אישיות, ובדקתי את רמת השירות ומה היו מעוניינים לשנות בפוליסת הביטוח. לבסוף, שמחתי לחשוב ולמצוא מוצר נוסף העשוי לרענן את הארגון ולענות על אהבתי לבעלי חיים. הבנתי את חשיבותו הרבה של מוצר זה, במיוחד בהיעדר אופציה אחרת לכיסוי מצב סיעודי במדינת ישראל. תוך כדי ניתוח המוצר, עליתי על בעיות חמורות ביותר שיש לארגון המוכר את המוצר.
בעיות הארגון:
1.       הארגון לא מגיע למספיק לקוחות חדשים ולא מגדיל את מכירותיו
2 .       קשה למכור את הביטוח הסיעודי אין מספיק לקוחות שמגיעים לסוכנות הביטוח מדי יום, המהווים לקוחות פוטנציאליים לביטוחים חדשים. מסקנות:
1.       בעיה בפרסום ובכוח אדם מקצועי שיקדיש את זמנו למכירת המוצרים
2 .       מחירו של המוצר גבוה והוא מתאים לשכבה מבוססת כלכלית מיקומה של סוכנות הביטוח הוא בשכונה צפופה ללא מקומות חניה וללא גישה נוחה. המלצות:
1.       יש לחפש בדחיפות כוח אדם מיומן (אנשי מכירות) בעלי רישיון סוכן ביטוח וניסיון בתחום מכירות ביטוח
2 .       לבדוק מחירים ומבצעים בחברות ביטוח מתחרות לעבור למשרד חדיש יותר, נוח יותר ונגיש יותר.                                                                                                             קריאה מהנה!