ביטוח נסיעות לחול

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מילים 8633
מספר מקורות 39

תקציר העבודה

תוכן עניינים
עמוד 2  …    מבוא.
עמוד 4 – 3  …  רקע
היסטורי לעקרון הביטוח ומהותו.
עמוד 5  …   עקרון חובת הגילוי ההדדי ופרשנות חוזה הביטוח.
עמוד 8 – 6  …   ביטוח נסיעות לחו"ל.
עמוד 10 – 9  …   ביטוח נסיעות לחו"ל המסופק דרך חברות האשראי ומשרדי נסיעות.
  עמוד 11  …    ביטוח נסיעות לחו"ל דרך חברות הביטוח וקופות החולים.
עמוד 14 – 12 …    השוואה בין אפשרויות הביטוח ועדיפות דרך עריכת הביטוח כיום.
עמוד 15  …    אילו ביטוחי נסיעות לחו"ל קיימים?
עמוד 16  …    מרכיבי הביטוח וטיפים לבחירת הביטוח המתאים.
עמוד 18 – 17   …    השוואה לפוליסות בחו"ל עבר והווה.
עמוד 20 – 19  …    הפיצוי הניתן דרך פוליסות נסיעות לחו"ל בגין תאונות דרכים המתרחשות בחו"ל.
עמוד 22 – 21 …    כפל פוליסות אל מול פיצוי ללא פוליסה.
עמוד
2 4 – 23 …    ניסיונות התנערות חברות הביטוח מהכיסוי הביטוחי לחו"ל ומגמת הפסיקה.
עמוד
5   …    סיכום.
עמוד  27 – 26  …  בבילוגרפיה.
מבוא
לצערנו הרב לאחרונה אנו נתקלים ביותר ויותר אסונות, תאונות המתרחשות למטיילים בכלל ולמטיילים הישראלים בפרט ברחבי העולם.
תוצר זה הינו תולדה ישירה של האפשרויות הזמינות לאדם לבקר בכל מקום שרק יחפוץ.
האסונות להם אנו עדים הינם רצח מטיילים, תאונות ספורט כגון טביעת מטיילים ישראלים ברפטינג ו/או נפילה תוך כדי טיול אופניים בדרך המוות בבוליביה, אסונות טבע אימתניים כגון רעידת האדמה הנוראית שהתרחשה בטהיטי, אסון הצונאמי בתאילנד ועוד.
כאמור רובנו מעדיפים לא לחשוב על כך, או לפי המחשבה הישראלית לחשוב "לי זה לא יקרה", אבל גם בטיול החלומות שלנו בחו"ל אנחנו עלולים להיקלע לצרה בריאותית ו/או כל צרה אחרת שעלולה לתפוס אותנו לעיתים לא מוכנים. זה לא נעים וזה גם עלול להיות בכלל לא זול, עפ"י הקלישאה המפורסמת הזול הוא היקר והיקר הוא הזול נכונה פי כמה כאשר מדובר בביטוח חו"ל שכן לעיתים טיפול רפואי במדינה זרה עלול להסתכם בחשבון של עשרות ואף מאות אלפי דולרים. יום אשפוז בארה"ב, למשל, עלול להגיע לסכומים של עשרות אלפי דולרים יותר מעלות הטיול כולו.
משום כך, רכישת ביטוח רפואי לחו"ל היא לא מותרות אלא חובה, למי שלא רוצה למצוא את עצמו עם חור ענק בכיס או גרוע מכך, בלא יכולת לממן טיפול רפואי במקרה הצורך.
נשאלת השאלה כיצד באפשרותנו להבטיח את עצמנו ו/או שארינו במקרה כגון דא מאחר וחשוב לזכור כי חוק ביטוח בריאות ממלכתי איננו "פועל" בהיותנו שוהים בחו"ל.
פתרון לאותם מקרים הינו רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל בטרם יציאתנו מהארץ, יחד עם זאת וכפי שנראה לעיל הרי שמגוון הגופים המטפלים בנושא היום עלול לבלבל, בנוסף לכך נוסיף שקיימות מספר פוליסות אותן נוכל להרחיב כאוות נפשנו.   בעבודה זו נסקור את נושא ביטוח נסיעות לחו"ל, כאשר תחילה ובטרם ניגע בנושא גופו נסקור על קצה המזלג את היסטוריית ומהות חוזה ביטוח, וכן ניגע בסוגיה מרכזית העוסקת בנושא גילוי הדדי בחוזה הביטוח כפי שעולה במקרים רבות בפסיקה הנוגעת לביטוח נסיעות לחו"ל.
בהמשך תינתן התייחסות לאפשרויות ביטוח הנסיעות לחו"ל הקיימות בשוק וההבדלים ביניהם, היקף הביטוח כדוגמא האם מבוטח שנפגע במהלך שהייתו בחו"ל בהיותו מבוטח זכאי להחזר בעבור טיפולים שניתנו לו בארץ וקופ"ח לא כיסתה, נבדוק האם יכול להיות מצב של כפל פיצוי בשל מספר פוליסות קיימות, נראה כיצד התפתח נושא זה במרוצת הזמן ונביא מספר סוגיות ומצבים איתם נאלצים מבוטחים להתמודד אל מול חברות הביטוח.