סטריאוטיפים,ניטור עצמי ושתייה של גברים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 5881
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

מחקר זה עוסק בקשר שבין עירור סטריאוטיפים, ניטור עצמי והעדפות משקה. העבודה הנוכחית בדקה כיצד חשיפת גברים לסטריאוטיפים גבריים משפיעה על העדפות השתייה שלהם וכן אם תכונת האישיות של ניטור עצמי מהווה גורם מגביר או ממתן בעת חשיפה לסטריאוטיפים.
השערת המחקר המרכזית הייתה כי חשיפת גברים לסטריאוטיפים גבריים תשפיע על העדפות השתייה שלהם (בירות לעומת קוקטיילים), והם יעדיפו יותר שתייה גברית (בירות), בהשוואה לגברים שלא ייחשפו לסטריאוטיפ הגברי,ועקב כך העדפת השתייה שלהם תהייה פחות "גברית". השערת המחקר המשנית הייתה שגברים בעלי ניטור עצמי גבוה יושפעו יותר מחשיפה לסטריאוטיפ מגברים בעלי ניטור עצמי נמוך.
ממצאי המחקר העלו כי יש השפעה חיובית חזקה  לחשיפה לסטריאוטיפים גבריים. יחד עם זאת ,המחקר לא מצא השפעה למשתנה "ניטור עצמי",לא נמצאו הבדלים מובהקים בין ממוצעי "העדפת משקאות גבריים" בין בעלי ניטור עצמי נמוך וגבוה. דהיינו,בניגוד להשערת המחקר השנייה לא נמצא אפקט אינטראקציה בין קבוצת בעלי ניטור עצמי גבוה ונמוך ולא נמצאה השפעה משולבת של המשתנים הבלתי תלויים על המשתנה התלוי והשערת המחקר השנייה לא אוששה. לא הראנו כי גברים בעלי ניטור עצמי גבוה יושפעו יותר מחשיפה לסטריאוטיפ מגברים בעלי ניטור עצמי נמוך.
לדעתנו תוצאה זו מושפעת מגודל מדגם נמוך במיוחד של 40 נבדקים וראוי להמשיך את בדיקת הנושא במחקרים עתידיים שימשכו על פני תקופות ארוכות יותר ויכסו מספר גדול יותר של נבדקים.
 תוכן עניינים
מבוא
4
שיטה
1 3
תוצאות
1 7
דיון
2 2
מקורות
2 6-28