שיטת הביות (ROOMING IN) בבתי חולים בארץ ובעולם

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 5826
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

בשנים האחרונות חלה התקדמות ניכרת בידע המדעי על יתרונות ההנקה, מנגנונים בבסיס יתרונות אלה ובניהול המעשי של ההנקה.
היתרונות הם רבים ומשמעותיים לתינוקות, אמהות, משפחות והחברה . יתרונות אלה הם בתחום הבריאות, התזונה, האימונולוגיה, ההתפתחות, הפסיכולוגיה, הכלכלה והסביבה ).Allen &Hector, 2005 ( למרות זאת, בישראל אחוזי המיניקות אינם גבוהים וגם משך ההנקה אינו ממושך. הנתון המתקבל מסקר הלאומי הראשון של משרד הבריאות שפורסם בשנת 2000 עולה ששיעור של נשים המתחילות להניק הוא 86%. שיעור ההנקה כעבור 3 חדשים עומד על  51%                         .(ministry of health, 2000) במסמך רקע לדיון בכנסת בנושא של היבטים שונים של הנקה בישראל משנת 2003 נכתב שבין 81% ל85% נשים בארץ מתחילות להניק וכעבור 3 חדשים רק 45% יהודיות ו32% ערביות ממשיכות בהנקה בלעדית.
http://www.knesset.gov.il/mmm/data/docs/m00631.rtf אין ספק שנתונים אלה מדאיגים ביותר ומדגישים את העבודה הרבה שיש להשקיע על מנת לשמר את אחוזי התחלת ההנקה כהמשכיים ומכאן שאחד ההדגשים העיקריים צריך להיות על הדרכה להנקה לאחר שחרור מבית החולים. ברור שתפקיד הגורמים המטפלים הבאים במגע עם האם  חייב להתייחס גם לקידום ועידוד הנקה בכדי ליצור סביבה אופטימלית להנקה.
אחת הטכניקות לעידוד הנקה זוהי שהייה משותפת של האם יחד עם התינוק לאחר הלידה הנקראת                     שיטת הביות.ROOMING IN                העבודה  תעסוק בפתרונות כלליים כיצד ניתן לנהל וליעל עידוד הנקה בקרב היולדות, תוכניות עולמיות לעידוד הנקה, הכנסה וניהול של שיטת הביות כאחד הגורמים לעידוד הנקה בארץ ובעולם.