תקשורת שיווקית משולבת - סלטי צבר

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3271

תקציר העבודה

תקציר העבודה- שווקי מטרה החומוס הוא מוצר המוני הפונה בעיקרון לכולם (95% חדירה)- גברים, נשים, מבוגרים וילדים ויוצאי כל העדות.
קהל הצרכנים של סלטי צבר – קהל "משפחתי" עם דגש על האישה – כמבצעת הקנייה העיקרית,ובעלי המאפיינים הבאים:
1. צרכנים אשר צורכים חומוס חלק, אך עדיין מעוניינים לגוון ומחפשים טעם מיוחד ושונה.
2. אנשים אשר מעריכים אוכל טוב, אותנטי – לא מתפשרים על האיכות ומחפשים את הדבר האמיתי.
עד לפני 5 שנים נשלט שוק הסלטים הארוזים ע"י שחקן דומיננטי אחד – סלטי אחלה של שטראוס, אשר הוביל את השוק במשך כעשור, והחזיק ב-58% נתח שוק לעומת 21% של צבר.
בשנת 2000, רכשה קבוצת אסם את חברת הסלטים צבר ושמה לעצמה מטרה להפוך לשחקן שני חזק בשוק. מאז ועד שנת 2002 הצליחה צבר לנגוס בהדרגה בנתח השוק של אחלה, והצליחה להגיע בתחילת 2002 ל-%34
נתח שוק.
אך בסיכום 2002 מצליחה צבר לשמור על מעמדה כשחקן שני חזק עם נתח שוק שנתי ממוצע  של 35% (מסך שוק הסלטים) לעומת 40% של אחלה.
מיצוב החברה עד השנה התרכזה רוב התחרות בסדרת החומוס המיוחד, בעוד שסידרת החומוס החלק היה לא מפותח.  בהתאם, מספר הפריטים השונים של 4 המתחרות העיקריות בשוק (אחלה, צבר, שמיר ומיקי) בסדרת החומוס המיוחד הגיע לכ-
1 6 פריטים שונים ואילו בחומוס החלק לכל חברה היה חומוס חלק אחד בלבד בגדלים שונים של אריזות (קרי 4 פריטים שונים בלבד).
מחקרים שערכה החברה הצביעו כי קיים פוטנציאל לא ממומש בסדרת החומוס החלק , וכי באמצעות השקה של מוצרים חדשים וסוגים חדשים של חומוס חלק תוכל צבר לנגוס בנתח השוק של אחלה ואף להגדיל ולפתח את הסדרה כולה.
צבר הבינה כי בכדי לקחת נתח שוק מאחלה בחומוס החלק, לא יהיה זה מספיק להשיק מוצר הדומה בטעמו לזה של אחלה – יש צורך במהלך נועז וחדשני יותר. צבר החליטה לפתוח "זירה" חדשה בסדרת החומוס החלק – 'חומוס חלק בטעמים': השקת מגוון חדש של מוצרים שעד אז לא היו קיימים במקרר הסלטים הארוזים, וניתן היה להשיגם רק טריים, במסעדות או בחומוסיות.
סדרת המוצרים החדשה  היתה צריכה לענות על שתי מטרות:
מחד – להשיג עליונות בטעם על החומוס החלק של אחלה ולפתח את השוק גם לצרכנים שעד אותו יום לא קנו חומוס בסופר כיוון שלדעתם טעמו היה "תעשייתי" ומצד שני – לחזק את מיצוב סלטי  צבר כיצרנית סלטים אותנטיים  וכיצרנית חומוס, הקרוב בטעמו לחומוס טרי מחומוסיה.
המיצוב שנבחר לסדרת המוצרים החדשה היה "חומוס כמו בחומוסיות", זאת כהמשך למיצוב של צבר כחומוס הכי אותנטי, שנעשה באהבה (עם המתכון הסודי).
בהתאם למיצוב הנבחר, נבחרה שם הסדרה ("מלך החומוס"), נבחרו שמות המוצרים המזכירים שמות של חומוסיות אמיתיות (אבו ראמזי, סמיר הגדול ועלי סולטאן), ועוצבו גם אריזות המוצרים (אריזות פלסטיק .take awayהפשוטות עם עיטורים אתניים – כמו אריזות  של חומוסיות) ***העבודה ללא מקורות