עבריינות נוער

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3482
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

    התמודדות המשטרה עם תופעת עבריינות הנוער תוכן עניינים
מבוא_ 2
אכיפת החוק_ 3
חוק הנוער(שפיטה,ענישה ודרכי טיפול תשל"א 1971) 3
חוק הנוער(טיפול והשגחה 1960) 4
רקע
תיאורטי-מהם הגורמים לעבריינות נוער 5
אסכולת שיקאגו 5
תיאוריות ת"ת-אלברט כהן 6
הקיפוח החברתי-תרבותי מביא את הנערים ל-3 פתרונות_ 7
תיאורית הלמידה של בנדורה_ 7
צדק מאחה-גישור פלילי לנוער עובר חוק_ 9
התמודדות המשטרה עם נוער עבריין 10 שוטר בגן הילדים_ 11
א.ס.א_ 12
סטטיסטיקה ונתונים לשנים 2005-2006 13
סיכום_ 14
נספחים_ 15
ירידה בשיעור האלימות בקרב נוער עולה_ 15
סוף שבוע של אלימות_ 16
ביבליוגרפיה_ 17
תקציר הניסיון הבלתי פוסק של האדם לחפש את הסיבות לעבריינות נעשה לא רק למען הידע כשלעצמו,אלא מתוך רצון רב למצוא דרכים למניעת עבריינות.
אם נגדיר את הסיבות לעבריינות נוכל לחפש דרכים להילחם בהם או אפילו למנוע אותן,לממצע הקרימינולוגיה העוסק בחקר הפשיעה והסיבות לה התפתחו תיאוריות שונות המנסות באופן כוללני עד כמה שניתן למצוא את הסיבות לפשיעה,מעיסוק זה התפתח מצע הפינולוגיה (תורת הענישה) המנסה לקבוע את העונש הראוי והמתאים לעבריין מתוך מטרה להשיג את מטרות הענישה שבעיקרן מניעת עבריינות,נקמת הפרט והחברה בעבריין,שיקום העבריין,הרתעה ופיצוי הקורבן.
בנוסף לתורה זו התפתחה תורה נוספת העוסקת בקורבנות (ויקטמולוגיה). תורה זו מנסה להבין ולקחת בחשבון איך החברה נעשתה לקורבן של מעשיי העבריינות ואת ההשלכות של מעשיי העבריינות על הקורבנות.
תורה נוספת עוסקת בדרכים למניעת עבריינות. עבריינות הנוער מהווה חלק נכבד מכלל העבריינות וחלק נכבד בחקר העבריינות על כל צדדיה. תורת הענישה והמשפט על כל רבדיה עוסקת בעבריינות זו והטיפול בעבריינות הנוער הוא פועל יוצא של התיאוריות השונות בקרימינולוגיה,תורת הענישה ותורת המשפט.
התמודדות המשטרה עם עבריינות נוער נשענת על ההיבט החוקי וכן על רקע תיאורטי שחקר ובדק את הסיבות לעבריינות ואת דרכי התגובה הרצויים ע"מ לבלום ולמנוע פשיעה.בעבודה זו נעמוד על האופן בו מתמודדת המשטרה עם עבריינות הנוער.