תוכנית שיווקית מקורס שיווק MBA

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4491

תקציר העבודה

            15.12.2005           "מה?, אתה לא מכיר את מוצרי הימלאיה?", צעקה אלי מיכל ממרפסת החדר בבנגקוק כשהיא אוחזת את שערה הלח על כתפה הימנית. רק לפני כמה שעות נפגשנו בתאילנד אחרי שכל אחד בחר בנתיב אחר בתת היבשת ההודית "לא אני לא מכיר" עניתי, נבוך מהאפשרות שיש דבר מה שלא ידעתי על הודו. "אתה אחרי חצי שנה טיול שם ולא הכרת את סבון הפנים הזה… מסיכת השיער…המשחה ל…ואת-" יש סף נמוך מאוד ליכולת הקליטה שלי כשמדובר בשיחות על מוצרי טיפוח וסגולותיהם. איך לעזאזל בתאילנד היא מצליחה להריח את השיער שלה בכל זיהום האוויר הזה?. נתתי למיכל להמשיך ולשבח את מה שנגלה לרבים מהמטיילים ונסתר ממני, מה שבטוח חלק מזה חלחל לראשי, הספיקו לי שלושים דקות אחרי הנחיתה בנמל התעופה המאובק של קולקטה עד שרכשתי לעצמי סבון פנים, שמפו, משחה נגד נשירת שיער- קרם אנטיספטי- משחת שיניים צמחית… באלם לכאב-                                                                                                                                       תקציר רבים חלמו על יבוא מוצרי הימלאיה לישראל באמונה גמורה שההצלחה בטוחה. היום אני מאלו שלא חש צער על כך שלא עלה בידי להיות נציג החברה בארץ. יחד עם זאת אני חש בצער עמוק על כך שמוצרי הימלאיה לא זכו לחשיפה מספקת בארץ והם תרם רכשו את מקומם הראוי בין שלל מוצרי הטיפוח המערביים.
כאחד מאוהדי המותג, אנסה להבין מדוע אחרי ארבע שנים של פעילות נותרה החברה כסמל נוסטלגי עבור שבי המזרח ולא כמותג כלל צרכני?. לאן נעלמת הפופולאריות של המותג בעלייתו ארצה? מי אשם בכך- התנהגות צרכנית ישראלית או החלטות שיווק שגויות?.
את התוכנית אפתח ראשית בסקירה של מספר נתונים על השוק, קטגוריות המוצר השונות ומתחרים ישירים ועקיפים של הימלאיה בישראל. על פי ניתוח זה אבסס תוכנית פעולה ומתווה שיווקי עבור החברה שהיעד הקרוב הוא הפצה והכרת המוצר וכמובן רווחיות. כמו בכל ניתוח מציאות, נקודת הראות מושפעת רבות מעיני המתבונן, בטוחני שהאהדה וההכרות המעמיקה עם מוצרי הימלאיה וכצרכן ישראלי יסייעו לי לגבש תוכנית אמינה ונאמנה למותג.     חברת האם מסופר שלפני שמונים שנים, יצא מר מ. מנאל מהודו לטיול בבורמה. באחד הכפרים שבהם ביקר, ראה מנאל מקומיים מאכילים פילים חסרי מנוחה, בשורש של צמח מסוים שגרם להם לרוגע. המפגש המסקרן עם השפעת שורש צמח Rauwolfia serpentine על הפילים הוליד את מה שתהיה לימים Himalaya Drug Company. חברת האם הממוקמת בבנגלור- הודו, שמה לעצמה לחקור ולפתח מוצרים על בסיס תורת האירו וודה, בת ה-5000 שנים, לצד פיתוח מדעי מודרני. במשך השנים פותחו עשרות תרופות טבעיות לתחומי בריאות שונים ואף מוצרי טיפוח המבוססים על אותו יידע עתיק. רוב הפעילות הבינלאומית היא על ידי יצוא עקיף, בראיית ארגונית כלל עולמית.

****העבודה ללא מקורות