החלפת מנכ"ל וההשפעה על הדוחות הכספיים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3413
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

מבוא:
שאלת מחקר:   האם החלפת מנכ"ל משפיע על מחיר המניה והרווח הנקי ברבעונים החופפים להחלפה ?
תקציר:
על פי חוק החברות, התשנ"ט -1999 , חברה רשאית למנות מנכ"ל בכל עת ללא אישור בית משפט, באמצעות דירקטוריון החברה. כיום חברות מחויבות לגלות מראש לציבור המשקיעים על כוונתה לבצע שינויים בהנהלה, הדבר נועד בכדאי להגן על משקיעים אשר שוקלים קנייה או מכירה של נייר ערך של החברה. ההנחיה בחוק החברות נועדה בכדי לקבוע חובת דיווח מיידי בגין פעולות מסוג זה, הואיל ופעילות זו יכולה להוות איתות לשוק באשר להערכת החברה ( גושן,2008). מטרת עבודתנו היא לסקור את התנודות בשער המניה והשינוי ברווח הנקי בעקבות החלפת מנכ"ל. המטרה היא לבדוק האם ההשפעה של החלפת המנכ"ל הינה חיובית ,שלילית או האם כלל לא קיימת השפעה. בנוסף מטרתנו היא לבדוק האם יש קשר בין שינוי סעיפים בדוחות הכספיים לשינוי במחיר המניה. שאלה זו עלתה היות ומחיר המניה בבורסה אמור לשקף את שווי החברה. נשאלת השאלה האם ניהול רווחים כלפי מטה ע"י המנכ"ל החדש על מנת לנהלם כלפי מעלה לאחר מכן משפיעה על ביצועי המניה ברבעונים החופפים להחלפת המנכ"ל ?
המסחר בבורסה פתוח לכלל הציבור ועל כן המחירים הנקבעים לניירות הערך והמניות הנסחרים בה מושפעים מהליכי הרוח בציבור ובפרשנויות שונות הניתנות להודעות החברות הנסחרות בה. המסחר בבורסה מבוצע כך מחיר המניה נקבע כוחות השוק. מחירי ני"ע מושפעים מגורמים שונים: בטווח הקצר הגורמים הינם מאקרו כלכלים וגורמים הקשורים בהתפתחות החברה בנוסף גם גורמים זרים כמו חוסר יציבות מדינית, חוסר יציבות פוליטית אשר גורמת לתנודת השער כלפי מטה.
בטווח הארוך מחיר מניה משקף את ערכה של החברה כפי שהוא נתפס בעיני כוחות השוק. ועל כן החלפת מנכ"ל הוא אירוע אשר משפיע על מחיר המניה.
תוכן עניינים
מבוא: – 2 – המנכ"ל והפירמה. – 3 – הגדרות: – 4 – סקר  ספרות: – 5 – מחקר אמפירי – 9 – שיטת מחקר: – 9 – השערות מחקר: – 9 – השערה
1 . – 9 – השערה
2 . – 9 – ממצאים: – 10 – ממצאים השערה ראשונה: – 11 – דיון ומסקנות: – 11 – ממצאים השערה שנייה: – 11 – דיון ומסקנות: – 14 – סיכום: – 14 – ביבליוגרפיה: – 15 –