ניתוח פיננסי והשוואה בין חברת דלק רכב לחברת קמור

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 6427

תקציר העבודה

תקציר העבודה נושא העבודה הינו ניתוח פיננסי והשוואה בין חברת דלק רכב לחברת קמור.
העבודה הינה 39 עמודים ללא שער ותוכן עניינים והיא כוללת :
1.       סקירת הענף, סקירת החברה וניתוח הסביבה הכלכלית
2 .       ניתוח S.W.O.T
3 .       ניתוח מאזני החברות (אקטיב + פאסיב)
4 .       ניתוח דו"ח רווח והפסד ודוח תזרים מזומנים 5.       יחסים פיננסים
6 .       יחסי יעילות תפעולית 7.       סיכום והשוואה בין החברות
8 .       הערכת שווי של חברת דלק (D.C.Fׂׂ) הכולל קביעת מחיר ההון וניתוח רגישות.
סקירת הענף, סקירת החברה וניתוח הסביבה הכלכלית סקירת הענף שוק יבוא הרכב הישראלי מקביל בגודלו לזה של שוק מערב-אירופי קטן, ולמרות זאת הוא שוק תחרותי. שיעורי המס הגבוהים, כוח הקניה הנמוך יחסית של הצרכן למול מדינות מערביות, הבידוד הגיאוגרפי, והיעדרו של ייצור מקומי המצמצם את זירת התחרות, כל המשתנים האמורים יוצרים שוק הרגיש מאוד למחיר וגורמים לתנודתיות של הצרכן במעבר בין המותגים השונים.
שוק המכוניות בישראל מאופיין במספר רב של מכוניות המיובאות מאזורים שונים בעולם. המספר הרב של היצרנים מהם מיובאות המכוניות גורם להחרפת התחרות בין החברות המייבאות עקב שוק בעל פוטנציאל קניה מוגבל ובשל השינויים בשער החליפין של מטבע המדינה ממנה מייבא היבואן לעומת השינויים בשערי החליפין של מטבעות המדינות מהן מייבאים המתחרים. כתוצאה מריבוי היבואנים, שוק הרכב מובל במידה רבה על-ידי הביקוש למכוניות חדשות, תוך שימת דגש על תחרות במחיר המכונית, אבזור המכונית, תדמית המכונית ומיצובה מול מתחרותיה, ירידת ערך המכונית ופונקציונאליות הדגם.
בשוק ייבוא ושיווק רכבים מתחרים כ-19
יבואני רכב כשלכל אחד מהם נציגות של יצרן או יצרני רכב מסוימים. החברות הגדולות בענף יבוא הרכב הן: דלק מוטורס, כלמוביל-כלמוטור, יוניון מוטורס, UMI, דוד לובינסקי, קרסו וצ'מפיון מוטורס. נתח השוק של שבעת היבואנים הגדולים בענף גדול למדי והוא עלה בשנים האחרונות. הדבר נובע בעיקר מחסמי הכניסה הגבוהים הקיימים בענף, בין היתר, בשל החוסן הפיננסי הנדרש מיבואני הרכב, ההכרח במערכת יחסים מסחרית יציבה בין היבואן ליצרן והצורך ברמת שירות גבוהה. כל עוד לא יושלם ביצועה של רפורמה מלאה בנושא היבוא המקביל, כניסה לענף אפשרית רק באמצעות רכישת זיכיון ייבוא מאחד היבואנים הקיימים או כניסה לשותפות עם יבואן קיים.
הגורמים המשפיעים על מעמדה התחרותי של חברה הפועלת בענף יבוא הרכב כוללים: מעקב מתמיד אחר שינויים בהעדפות הצרכנים על מנת להתאים את דגמי כלי הרכב המיובאים ומחיריהם לדרישות הצרכן הישראלי; מדיניות מחירים יציבה תוך שמירה על ערך הגרט של הרכבים הנמכרים על ידי החברה; שירות מהיר ואיכותי; מגוון רחב של מוצרים וגמישות מטבעית.
הצלחתם העסקית של יבואני הרכב בישראל תלויה במידה רבה בקשריהם עם יצרני הרכב עימם הם עובדים, מיצובם העסקי והפיננסי של יצרני הרכב הנ"ל, וכן באסטרטגיית פעילותם של יצרני הרכבים בהקשר ל: פלטפורמות חדשות, שינויי מיתוג, סגירה או איחוד קווי ייצור, מדיניות תמחור, מדיניות דגמים ותקציבי שיווק. קיימת חשיבות רבה למשקל השוק המקומי בסך המכירות של היצרן, המשליכה על מידת גמישותו להתאמת מחירים לשוק המקומי. יתר על כן, היצרן נותן זיכיון ליבואן לתקופה קצובה ויכול-