טלקינזיס (פסיכוקינזיס), ציון העבודה - 98

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4207
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

סמינריון  במיסטיקה טלקינזיס (פסיכוקינזיס) "אם מצבים מוגדרים כממשיים על-ידי בני-אדם, הרי הם ממשיים בתוצאותיהם" (תומאס, 1929).
תוכן עניינים
מבוא. 3
רקע תיאורטי 5
שאלת המחקר. 15
השיטה. 16
הניסוי 16
ראיון 17
דיון וסיכום.. 20 רשימת מקורות. 22
מבוא
לפי נקודת המבט של ד"ר ג'וזף מרפי (2000), ההבדל נעוץ בהרגלי חשיבה מושרשים.
תפילה מדעית היא פעולת הגומלין ההרמונית של רמות המודע והתת-מודע של הנפש, המכוונת באופן מדעי למטרה מסוימת. בניגוד למה שאנשים רבים מאמינים, לא הדבר שבו מאמינים מביא את התשובות לתפילתו של אדם. תפילות נענות כשהמוח התת-מודע שלו מגיב לתמונה המנטאלית או למחשבה של מוחו. חוק אמונה זה הוא העיקרון המניע הכמוס הקיים בכל הדתות בעולם.
זו הסיבה הנסתרת לאמת הפסיכולוגית שלהן (מרפי,2000). הבודהיסט, הנוצרי, המוסלמי והיהודי מקבלים אולי כולם תשובות לתפילותיהם, חרף ההבדלים העצומים באמונותיהם המוצהרות. כיצד יתכן הדבר? לדעת ד"ר מרפי (2000) התשובה היא שאין זה בגלל עקרונות אמונה, טקסים, דת, נוסחה, קרבנות, סדרי תפילה, לחשים או מנחות כאלה או אחרים, אלה אך ורק בשל אמונה או קבלה או קליטה מנטאלית של זה שאליו מתפללים.     העבודה בודקת, האם לאנרגית המחשבות והמילים יש השפעה גם על הצומח. האם אפשר באמצעות אנרגיות חיוביות ושליליות להשפיע על משך זמן  קמילת הצומח, וכן האם מזון מבושל יכול בטמפרטורה של חדר בעזרת אנרגיות חיוביות לשמור  על מרקמו הטבעי לאורך זמן.
שיטת המחקר מתמקדת בסקירה ספרותית – מאמרים אמפיריים ותיאורטיים שפורסמו בשנים האחרונות בנושא פסיכוקינזיס  וכוח המחשבה והאמונה,בניסוי מעשי על אורז, שיח ופרחים וראיון. עד כה, מחקרים שנעשו בנושא חינוך וניהול הוכיחו כי רמת הציפיות של המנהלים מכפיפיהם, יבטיח במידה ניכרת את ביצועי הכפופים והתקדמותם במסלולי הקריירה.
מטרת המחקר היא לבדוק האם כוח המחשבה, הטיפוח, ההשקעה ותשומת לב משפיעים לא רק על האדם אלא  גם על הצומח. האם בשל העובדה שאנו כבני המין האנושי מודעים לעיקרון זה והשפעותיו, האם ביכולתנו להעביר את השפעה זו גם על הצומח.
לפני שנים מעטות למדתי פילוסופיות מהמזרח הרחוק  וטכניקות ריפוי:  טווינה ורפלקסולוגיה, הטיפול כולל מגע בגופו של החולה. כל איבר בגוף האדם משתקף בכף הרגל, זו הרפלקסולוגיה ובאמצעות טיפול במגע והעברת אנרגיה באזור ההשתקפות של האיבר אנו יכולים להשפיע על הויטאליות שלו, לרפא אותו ולהחזירו למצב אנרגטי תקין.
טכניקת הטוויינה עוסקת יותר  בערוצי האנרגיה העוברים בגוף  האדם, האנרגיה זורמת לאורך המרידיאנים המרשתים את הגוף לאורכו, לרוחבו ולפנימיותו.משיח " כאשר יש זרימה תקינה של האנרגיה CHI)) הגוף בריא והנפש בריאה. במקרה של חסימה אנרגטית על המטפל לזהות את האיבר ה "חולה"  לטפל בו ולאפשר את זרימת האנרגיה בצורה תקינה.
יש לציין, שבנוסף לטיפול במגע, על המטפל להתכוון בתודעתו  ובמחשבתו אל האיבר "החולה"  ולתעל את זרימת האנרגיה אליו.
 שיטות הריפוי המזרחיות גורסות  שגוף האדם יודע לרפא את עצמו מרוב התחלואים, אך יש צורך לעיתים  להיעזר באנרגיה חיצונית המועברת על ידי המטפל.