סקירה ספרותית- כוונות רכישה באינטרנט

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 6996
מספר מקורות 105

תקציר העבודה

סקירה ספרותית – כוונות רכישה באינטרנט :
להלן מוצג מידע מקצועי המבוסס על תיאוריות ומחקרים של אנשי מקצוע ביחס לגורמים שונים המעודדים ו/או מעכבים כוונות רכישה דרך האינטרנט.
הסקירה מתחילה בהתייחסות ראשונית לאינטרנט ככלי שיווקי תוך הצגת היתרונות והחסרונות ומצב השוק בישראל .לאחר מכן ישנה התייחסות לתיאוריות ולמודלים השונים העוסקים במשתנים השונים ובקשר שנמצא בניהם לבין כוונות רכישה.
בהמשך מובאים המשתנים העיקריים המתייחסים למודל הטכנולוגי וזאת משום שבעידן המודרני ההתעסקות והתמקדות בטכנולוגיה הן המגמה השולטת.
בנוסף למשתני המודל הטכנולוגי ישנה התייחסות למחסום תפיסת הסיכון בקרב הציבור כמשתנה מעכב רכישה דרך האינטרנט,ולמשתנים דמוגראפיים כגון רמת הכנסה כגורם ממתן.

2 .1
-סקירה  רשת האינטרנט, לדעת רבים מהווה את המהפכה הטכנולוגית של 20 השנים האחרונות. בהיותה מדיום תקשורתי אינטראקטיבית ומבוזרת, היא מספקת אפשרויות בלתי מוגבלות לתקשורת רחבת היקף: קבוצות דיון רבות משתתפים, תוכנות דו-שיח אינטראקטיבי, התחברות מרוחקת למחשבים וגישה בלתי מוגבלת למידע, ואלו הם רק חלק משימושיה הרבים  (Wigand and Benjamin,1999;Swaminathan, Lepkowska-White , Rao ,1999; Yoon, 2002; Canavan,Henchion,O'reilly,2007) .    בשנים האחרונות, החלו גורמים רבים בשוק הפרטי והציבורי להבין את הפוטנציאל המסחרי הגלום במדיום זה וביססו את נוכחותם במה שהפך להיות "שוק גלובלי מקוון" Online Global Market  (Thirunarayanan & Perez-pardo, 2001). –