טרנד שיווקי -שיווק ותפעול

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 6213
מספר מקורות 45

תקציר העבודה

תקציר עבודה זו בחנה את ההנחה כי אם ארגון שואף להשיג יתרון תחרותי בר קיימא,עליו להקפיד על שיתוף פעולה בין השיווק והתפעול כדי שיוכל לפעול כמנגנון "אינטראקטיבי" בסיסי.
ניבוי צרכי הלקוח בעוד שישה חודשים או בעוד שנה זו משימה לא קלה.  קשה עוד יותר, הניבוי כיצד ערך הלקוח ישתנה, למרות זאת, משימה זו הושגה בהצלחה ע"י חברות רבות תוך שילוב של אמנות ומדע.לכן  ניסקרו  היתרונות והתועלות בזיהוי טרנד בקרב השוק על מנת להוביל הן לבידול בעלויות והן לבידול מוצר חדשני וייצרתי יותר. הנחה זו נבחנה בביקורתיות לאור תיאור ניתוח והערכה של חשיבות הניהול האפקטיבי של השיווק והתפעול ,בבואן ליישם טרנד חדשני בשוק , בקרב שלוש חברות שונות :"כתר","פלסגד" ו"ארקל".חברות אלו  מיישמות שימוש בטכנולוגיה חדשה ,אשר היא טרנד בקרב ענף הפלסטיק ואף ענף המתכת ומאפשרת להתייעלות ויתרון תחרותי ,הן מבחינת שיפורים תפעוליים והן מבחינת אפשרויות שיווקיות העונות לטרנדים עיצובים ולקהלי יעד מגוונים.
עבודה זו בחלקה הראשון נתנה סקירה על הטרנד הטכנולוגי ,כיצד הוא מיושם בפועל,יתרונות חסרונות .כמו כן מיצוב הטרנד וקהל היעד אליו הוא פונה.
בחלקה השני נותחה חברת "כתר" באופן מעמיק על כל היבטיה האסטרטגיים , השיווקיים והתפעוליים.
נותחה חברת "פלסגד" ובסקירה קצרה לשם המחשה והרחבה הובאה חברת "ארקל" בנספח , כדוגמא נוספת ליישום אסטרטגיית "אוקינוס כחול".
ניתן לראות כתוצאה מהסריקה באתרים וממאמרים כיצד השימוש בטכנולגיה חדשנית מעניק למפעלים יתרון משמעותי מבחינת עלויות מוזלות לאורך כל שרשרת האספקה והיתרון השיווקי בעיצוב המוצרים ומתן ערך מוסף.יש לפתח ולרכוש מיומנות בטכנולוגיה זו תוך הקפדה על רישום  פטנטים כהגנה ושמירת יתרון על פני מתחרים בענף.שלושת החברות שנסקרו בעבודה זו רשמו את עיצוביהם כפטנט וזכו לפתיחת שווקים חדשים ופנו גם לפלחי שוק חדשים ובכך הגיעו ליתרון יחסי בר קיימא הקשה לחיקוי .
הדוגמא הכי רלוונטית היא ארקל אשר נכנסה לתחום הרכב באירופה ובארה"ב  יחד עם יתרון משמעותי בתחום חסכון עלויות, התייעלות, והורדת משקל הרכב.(ראה נספח –מפאת הגבלת מילים בעבודה).
כתר- מרחיבה את פלחי השוק שלה וקהל היעד שלה תוך השגת יתרון משמעותי דרך טכנולוגיה חדשנית  בתחום העיצוב החדשני.
פלסגד- יישום המיתוג אפשר לה עסקאות ענק היות והטביעה את המותגים השונים על ארגזיה ,ובעזרת מערכת הפצה לוגסיטקה יעילה וחכמה היא כובשת שווקים בשוק המקומי ובחו"ל.
.
תוכן הענינים תקציר ___________________________________________2
מבוא
____________________________________________ 4
טרנד טכנולוגי IML/IMD- רקע וסקירה אקדמאית __________ 5-7
שוק המטרה ומיצוב של הטרנד-_________________________ 8
קבוצת כתר- _______________________________________10 ·        שינוי אסטרטגיה-______________________________11
·        עיצוב הענף מחדש- _____________________________11
·        פילוח גיאוגרפי -_______________________________ 12
·        מיתוג – ______________________________________12
·        החלטות לגבי אריזה-____________________________ 13
·        תמהיל התקשורת ויישומו-________________________ 13
·        קידום מכירות-_________________________________14
·        התמחור- _____________________________________14
·        תפעול ולוגיסטיקה- _____________________________ 15-16
פלסגד – ___________________________________________17
·        שינוי אסטרטגיה-_______________________________17
·        לוגיסטיקה ותפעול-______________________________17
·        תמחור שיווק ומכירות – ___________________________18
·        מיתוג ואריזה -_________________________________ 
1 8
סיכום – ___________________________________________ 
2 0 -21
רשימת מקורות – ____________________________________ 
2 2 -26
**העבודה לא כוללת נספחים