תוכנית שיווקית למוצרי הראטן של חברת כתר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 100
שנת הגשה 2010
מספר מילים 6818
מספר מקורות 27

תקציר העבודה

תמצית ניהולית:
הצגת חברת "כתר פלסטיק" בע"מ:
כתר פלסטיק נוסדה בשנת 1948 ואחראית על הפעילות הישראלית של קבוצת כתר. עם היצע מוצרים רחב ומגוון ועם 29 מפעלים בישראל, באירופה ובארה"ב, קבוצת כתר מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מוצרים פונקציונאליים, כגון ריהוט גן, מערכות אחסון ומחסנים, מדפי אחסון וארונות שירות, ארגזי כלים ומוצרי "עשה זאת בעצמך" לאחסון, מוצרים לבית, מוצרים לתינוקות ולפעוטות. קבוצת כתר הינה יצרנית ומשווקת מוצרי צריכה מפלסטיק מהמובילות בעולם, וקובעת מגמות עולמיות בשווקי ה"עשה זאת בעצמן", מוצרים לבית ולגן. הצגת הדילמה השיווקית:
חברת "כתר פלסטיק" בע"מ משיקה את מוצרי הקיץ לשנת 2010, רהיטי ראטן בפיתוח ייחודי.
בין שלל מוצרי הקיץ בולט במיוחד קו המוצרים בסגנון הראטן- קו זה פותח בהשקעה של 4 מליון דולר כמענה למגמה העולמית של נהירה אחר מוצרי ראטן.
לעומת רהיטי הקש, ניחנים רהיטי הראטן של כתר בעמידות, בנוחות ובמחיר אטרקטיבי. קו המוצרים פותח בתהליך חדשני, המשווה לרהיטים מראה אותנטי קלוע וטבעי, שלעולם אינו נפרם.
התכנית השיווקית  חותרת לחולל גידול ניכר במכירות החברה לעומת אשתקד, (מכירותיה השנתיות של  חטיבת רהיטי הגן מסתכמות ב-100 מיליון דולר וב-2010 יהיו מכירות רהיטי הראטן כ- 30% מכלל מכירות החטיבה, כתר צופים שב- 2011 יגיעו מכירות רהיטי הראטן ל-50 מיליון דולר- גידול של 60% לעומת אשתקד. מכתבה של ידיעות אחרונות, מצ"ב.) באמצעות החדרת המוצר החדש לשווקים הקיימים ולשווקים חדשים, בעזרת תמהיל הצעה של מוצרים, שירותים ומחירים, תוך שימוש בתמהיל קידום של קידום מכירות, פרסום, סגל מכירות, יחסי ציבור כדי להגיע לערוצי ההפצה וללקוחות המטרה.
תוכן העניינים:
1)     המצב השיווקי הנוכחי:
1.1)            אפיון הגישה השיווקית בה נוקטת החברה.
1.2)            תיאור המוצר על פי השלב במחזור החיים בו הוא נמצא.
1.3)            תיאור המוצר על פי מרכיבי תמהיל השיווק.
1.4)            פירוט אסטרטגיית הבידול והמיצוב שנבחרה עבור המוצר.
1.5)            תיאור סביבת המיקרו של החברה.
1.6)            תיאור סביבת המאקרו של החברה.
1.7)            תיאור השווקים הזרים בהם החברה פועלת ומאפייניהם ודרכי הפעולה בכל          שוק.
2)     ניתוח הזדמנויות:
2.1) ניתוח SWOT
2 .2) תיאור הדילמות והסוגיות העולות מן הניתוח.
     3)   הגדרת יעדים:
           3.1) יעדי מכירות.
           3.2) יעדי נתח שוק.
           3.3) יעדי החדרה.
           3.4) יעדי מודעות.
     4)   אסטרטגיה שיווקית.
     5)   תוכנית פעולה.
     6)   אמצעי בקרה.